خبرگزاری کار ایران

از کتاب نقش ایدئولوژی در فلسفه، سیاست، اقتصاد و فرهنگ رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۴۵۹

در مراسمی با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگی و هنری و همچنین مشاور فرهنگی استاندار مرکزی از کتاب " نقش ایدئولوژی در فلسفه، سیاست، اقتصاد و فرهنگ " به قلم سیدمحسن میرزایی رونمایی شد.

عصر روز گذشته(۱۷ دی) در مراسمی با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگی و هنری و همچنین مشاور فرهنگی استاندار مرکزی در محل سالن اجتماعات مسجد امام هادی(ع) اراک؛ کتاب " نقش ایدئولوژی در فلسفه، سیاست، اقتصاد و فرهنگ " به قلم سیدمحسن میرزایی رونمایی شد.

به گزارش ایلنا از اراک نویسنده این اثر درسخنانی با اشاره به اینکه مقدمات اولیه برای نگارش این مجموعه را ازسال ۸۲ آغاز کردم؛ افزود: سوال اساسی که ذهن من را به خود مشغول کرده بود، این بود که دلایل توسعه نیافتگی کشور چیست و همین موضوع، خمیرمایه ذهنی من را برای نگارش این اثر شد.

محسن میرزایی گفت: در این اثر به دنبال اثبات این ادعا بودم که اگر می‌خواهیم به سمت فن‌آوری و توسعه حرکت کنیم باید رگه‌هایی از ایدئولوژی را درخود ایجاد کنیم و کلمه ایدئولوژی را از این جهت به کار برده‌ام که بین مفهوم ایدئولوژی با مکتب تفاوت قائل شوم.

وی گفت: ایدئولوژی یک مفهوم انسان ساخته است و بیانگراین موضوع است که به قضایا و اتفاقات پیرامون نباید فقط ازبعد جسم نگاه کرد و آنچه در ذهن ماست به نوعی بازتاب و انعکاس همین ایدئولوژی است.

وی تصریح کرد: این مجموعه فقط یک مقاله نیست و از درون آن می‌توان چندین مقاله با عناوین و مفاهیم متفاوت استخراج کرد ضمن اینکه بیان دیدگاه ایدئولوژی آرمانی که اولین بار توسط مارکس به عنوان دیدگاه چپ مطرح شده، هدف از نگارش این مجموعه نبوده است.

این کتاب در ۸۰ صفحه توسط انتشارات شهرآرا به چاپ رسیده است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز