خبرگزاری کار ایران

شهردارکاشان اعلام کرد:

کاشان خود را مهیای مراسم تدفین مشفق کاشانی کرده‌است

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۹۵۶

خبرفقدان هنرمند و شاعر برجسته و ملی کشورمان که در عرصه هنر، شیوه و سبک خاص خود را داشت، جامعه فرهنگی نه تنها کاشان بلکه میهن اسلامی را ماتم زده کرد.

شهردار کاشان گفت: خبرفقدان هنرمند و شاعر برجسته و ملی کشورمان که در عرصه هنر شیوه و سبک خاص خود را داشت جامعه فرهنگی نه تنها کاشان بلکه میهن اسلامی را ماتم زده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، سیدمحمد ناظم رضوی(شهردار کاشان) در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ارتخال شاعر نامدار ایران زمین گفت: شهرداری کاشان بنابر وظیفه خود ضمن عرض تسلیت با خانواده این استاد عزیز اقدامات لازم را درخصوص مهیاسازی مراسم تدفین و خاکسپاری استاد عباس مشفق کاشانی در قطعه نام‌آوران کاشان فراهم نموده است و درحال رایزنی و برنامه‌ریزی برای زمان و نحوه برگزاری مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری شاعر نامدار میهن اسلامی درصورت موافقت خانواده‌اش در کاشان هستیم.

شهردار کاشان در خصوص قطعه نام‌آوران کاشان گفت: به‌دلیل وجود هنرمندان و چهره برجسته فرهنگی بسیار در کاشان قسمتی از آرامگاه دارالسلام کاشان بنام نام‌آوران کاشان تهیه شده است.

عباس کی‌منش ملقب به مشفق کاشانی در سال ۱۳۰۴در ‌کاشان‌زاده شد. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همین شهر و تحصیلات دانشگاهی را در دانشگاه تهران به پایان برد. از رئیس هیأت مدیره‌ انجمن شاعران ایران، ده‌ها مجموعه شعر چون «سرود زندگی»، «سراب آفتاب»، «آذرخش»، «آینه خیال» ‌و… منتشر شده است.

برخی از این آثار وی بدین شرح است؛

‌ «صلای غم» تضمین ۱۲ بند محتشم کاشانی
«خاطرات»(سال ۱۳۲۴)
«سرود زندگی»(سال ۱۳۴۲)
«شراب آفتاب»(سال ۱۳۴۲)
«آذرخش»(گزینه اشعار)
«آینه خیال»(سال ۱۳۷۲)
«بهار سرخ سرود»(سال ۱۳۷۳)
«هفت بند التهاب»(سال ۱۳۷۵)
«نقشبندان غزل»(سال ۱۳۶۵)
«انوار ۱۵خرداد»(سال ۱۳۶۵)
«خلوت انس»(سال ۱۳۶۸)
تصحیح «دیوان حاج سلیمان صباحی بیدگلی» با همکاری پرتو بیضایی(سال ۱۳۴۰)
«مجموعه شعر جنگ»
تذکرهٔ شاعران معاصر
راز مستان

استاد مشفق کاشانی شب گذشته راهی انجمن شاعران ایران شد تا در مراسم تولد سهیل محمودی شرکت کند. در این مراسم، او در سخنانی به روایت خاطراتش از زمان کار در رادیو و همکاری با کسانی چون قیصر امین‌پور، سیدحسن حسینی، سلمان هراتی، سهیل محمودی و ساعد باقری پرداخت؛ اما پیش از آنکه آخرین رباعی خود را بخواند از حال رفت. حاضران در مراسم بلافاصله با اورژانس تماس گرفتند، ولی استاد مشفق کاشانی در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز