خبرگزاری کار ایران

گمانه‌زنی‌ها درباره پایتخت کتاب ایران تکذیب شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۶۹۰

طی روزهای گذشته مدیران فرهنگی برخی استان‌ها در گفت‌وگوهایی از شهرهای خود به عنوان گزینه‌های اصلی پایتخت کتاب نام برده بودند.

دبیر «طرح پایتخت کتاب ایران» گزینه‌های مطرح‌شده به عنوان نامزدهای اصلی پایتخت کتاب را نامعتبر دانست و گفت: گزینه‌هایی که از سوی مسئولان برخی شهرها عنوان شده، تنها گمانه‌زنی‌ هستند و مورد تأیید دبیرخانه و اعضای هیأت داوران این طرح نیستند.

به گزارش ایلنا، دبیرخانه «طرح پایتخت کتاب ایران» اعلام کرد طی روزهای گذشته مدیران فرهنگی برخی استان‌ها در گفت‌وگوهایی از شهرهای خود به عنوان گزینه‌های اصلی پایتخت کتاب نام برده بودند.

محمد سلگی با اشاره به این‌که هیأت داوران جشنواره هنوز نشستی برگزار نکرده‌ است، افزود: در حال حاضر داوری مقدماتی آغاز شده و برخی از شهرها که تعدادشان به بیش از ۱۰ شهر می‌رسد، برای مرحله نهایی به هیأت داوران پیشنهاد داده

شده‌اند.

او تصمیم‌گیرنده نهایی درباره گزینه‌های اصلی پایتخت کتاب ایران را هیأت داوران این طرح دانست و گفت: داوران جشنواره در پذیرفتن و یا نپذیرفتن پیشنهادها کاملاً مختار هستند و ممکن است ترکیب نامزدها نیز بر اساس نظرات آن‌ها تغییراتی داشته باشد.

دبیر «طرح پایتخت کتاب ایران» در ادامه صحبت‌های خود بر این نکته تأکید کرد که در این مرحله نمی‌توان از گزینه‌های اصلی این طرح سخن گفت و هرگونه‌ اظهارنظری در این مورد صرفاً نوعی گمانه‌زنی خواهد بود.

مراسم پایانی اولین دوره طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران و همچنین نخستین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب به طور هم‌زمان روز شنبه دوم اسفند در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار می‌شود و معرفی نامزدهای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران و همچنین شهر برگزیده در این مراسم انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز