خبرگزاری کار ایران

محمود آموزگار:

معافیت مالیاتی کتابفروشان پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۰۵۳

قرار گرفتن کتاب‌فروشان در دسته کانون‌های فرهنگی و ناشران؛ مشکلات زیادی برای آنها و دیگر صنوف نشر ایجاد می‌کند؛ پیگیر آن هستیم تا این تفکیک و ملحق شدن این بخش از بدنه نشر به وزارت ارشاد صورت گیرد.

محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران از پیگیری طرح «الحاق یک تبصره به بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، او در حاشیه نشست شورای سیاست‌گذاری بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب با اشاره به این موضوع گفت: این طرح با قید یک فوریت به مجلس شورای اسلامی ارسال شد که براساس آن مقرر می‌شد موسسات فرهنگی و هنری کانون‌های تبلیغاتی و آگهی و ناشران از زیرستون نظام صنفی مستثنی شوند اما در چهارم دی این طرح رسیدگی شد و فوریت آن مورد تایید قرار نگرفت. از آنجایی که قرار گرفتن کتاب‌فروشان در این دسته مشکلات زیادی برای آنها و دیگر صنوف نشر ایجاد می‌کند؛ پیگیر این موضوع هستیم تا این تفکیک و ملحق شدن این بخش از بدنه نشر به وزارت ارشاد صورت گیرد.

آموزگار در مورد معافیت مالیاتی کتابفروشان نیز گفت: در مناظره مالیاتی مرداد ماه اعلام شد که معافیت مالیاتی کتابفروشان بلامانع است اما با گذشت چند ماه از آن زمان این موضوع هنوز نیاز به پیگیری دارد چراکه محقق نشده است. آخرین اشکال وارد بر آن درج اشتباه تاریخ اجرای دستور از ۲۷/۱۰ / ۹۲ به ۲۷/۱۰ / ۹۳ است که طی نامه آقای نوش‌آبادی به عسگری قرار بر تصریح آن شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز