خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت دوساله «گربه و ماه» اثر ویلیام باتلر ییتس به پایان رسید

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۶۰۵

«گربه و ماه» دومین کتاب از مجموعه آثار نمایشی ویلیام باتلر ییتس منتشر شد. این کتاب بیشتر از دو سال در دولت قبل ممنوع الانتشار بود.

«گربه و ماه» دومین کتاب از مجموعه آثار نمایشی ویلیام باتلر ییتس با ترجمه‌ی فرید قدمی منتشر شد. پیش از این نمایشنامه‌ی «جلجتا» از این نویسنده‌ی شهیر ایرلندی و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل به‌عنوان اولین جلد از مجموعه آثار نمایشی او توسط نشر افراز منتشر شده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ «گربه و ماه» شامل مقدمه‌ای پیرامون زندگی و آثار ویلیام باتلر ییتس و مؤخره‌ای درباره‌ی تحلیل نمایشنامه‌ی او نیز است. این کتاب همچنین با تصاویری از ویلیام باتلر ییتس، ماود گان و تئاتر ابی همراه است.

فرید قدمی گفت: این کتاب بیشتر از دو سال در دولت قبل ممنوع الانتشار بود. او همچنین ابراز امیدواری کرد که ظرف چند سال آینده مجموعه آثار نمایشی این نویسنده‌ی ایرلندی را به فارسی ترجمه و منتشر کند.

در مقدمه‌ی این کتاب درباره‌ی ییتس می‌خوانیم: در بیست‌و‌چهار سالگی، ییتس با زنی انقلابی آشنا می‌شود. زنی که اگر نبود «کنتس کاتلین» نوشته نمی‌شد: ماود گان. پیکرِ این زن بر سراسر زندگی ییتس سایه افکند و جالب آنکه اغلب کسانی که بر ییتس و کارش اثر گذاشتند زن بودند. علاوه بر مادام بلاواتسکی و ماود گان، می‌توان از این زنان نیز نام برد: لیدی گریگوری، فلورانس فار و اولیویا شکسپیر. قهرمانان انقلابی آثار ییتس نیز زن‌اند: چه کنتس کاتلین و چه کاتلین نی هولیهان!

«گربه و ماه» با قیمت ۵۵۰۰ تومان و با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز