خبرگزاری کار ایران

«مشهد از مقاومت تا پیروزی» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۰۱۶

مرکز اسناد انقلاب اسلامی در جدیدترین اثر خود کتاب «مشهد از مقاومت تا پیروزی» تألیف جمعی از نویسندگان را روانه بازار نشر نمود.

کتاب «مشهد از مقاومت تا پیروزی»، مبارزات علما و مردم مشهد را از تاریخ ۱۳۴۱با بررسی زمینه‌ها و حوادثمنتهی به قیام پانزده خرداد ۱۳۴۲ و شرح نحوه‌ی شکل‌گیری قیام و ماجرای لایحه‌ی انجمن‌های ایالتی و ولایتی تا بهمن ۱۳۵۷ و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مردم ایران بررسی می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ این کتاب، یکی از کتبی است که تاکنون در مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره‌ی تحولات معاصر انقلاب اسلامی در مشهد منتشر شده که مؤلفان کوشیده‌اند با استفاده از اسناد و مصاحبه‌های متعدد نقش اشخاص، کانون‌ها و انجمن‌های مذهبی فعال مشهد را در پیروزی انقلاب اسلامی تبیین نمایند و در واقع حلقه‌ای است از زنجیر تاریخ شکوهمند مبارزات علما و مردم مشهد در نهضت انقلاب اسلامی شامل سه فصل:

فصل اول کتاب، به شروع مبارزات مردم مشهد می‌پردازد. از اعتراض علما و مردم مشهد نسبت به لایحه‌ی انجمن‌های ایالتی ولایتی و انقلاب سفید تا تبعید حضرت امام خمینی به خارج از کشور. مبارزات مردم مشهد در این مقطع زمانی سه ساله، به ترتیبِ اتفاقات مهمی که در شهر مشهد رخ داده، روایت شده است.

فصل دوم، به برهه‌ی زمانی سالهای ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۶ می‌پردازد. در این فصل، ضمن روایت اتفاقات مهم در مشهد، به تحلیلِ شخصیت‌های اثرگذارِ مشهد نیز پرداخته‌ایم. سعی کرده‌ایم تحلیل این شخصیت‌های اثرگذار را از دید مقام معظم رهبری بررسی کنیم؛ زیرا ایشان تنها کسی بوده‌اند که با تمام شخصیت‌های مؤثر آن سالهای مشهد، ارتباطی نزدیک و تنگاتنگ داشته‌اند و همه‌ی اتفاقات ریز و درشت جریان مبارزات را رصد می‌کردند.

فصل سوم کتاب نیز، روایت جوش و خروشِ انقلابیِ علما و مردم عاشورایی شهر مشهد است که با حضور شکوهمند خود در صحنه، با ایثار و ازخودگذشتگی و فدا کردن جان خود، همراه با تمام مردم مسلمان کشور، کار نظام شاهنشاهی را یکسره کردند.

و مطلب پایانی اثر؛ ذکری است که از فعالیت‌های حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای.

«مشهد از مقاومت تا پیروزی» در شمارگان۲۰۰۰ نسخه و ۵۲۸ صفحه و به قیمت ۱۶۰.۰۰۰ ریال روانه بازار نشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز