خبرگزاری کار ایران

نقد و بررسی سرمایه و سورئالیسم در نقاشی و سینما در موسسه پرسش

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۰۷۱

نقد و بررسی " سرمایه " اثر کارل مارکس(جلد ۲ و ۳)؛ دورپیمایی سرمایه توسط حسن مرتضوی تدریس می‌شود. مازیار اسلامی هم درباره سورئالیسم در نقاشی و سینما سخنرانی می‌کند.

در دوره‌ی زمستانه‌ی درسگفتارهای موسسه پرسش؛ اقتصاد و سینما تدریس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ نقد و بررسی " سرمایه " اثر کارل مارکس(جلد ۲ و ۳)؛ دورپیمایی سرمایه توسط حسن مرتضوی تدریس می‌شود.

این دوره از ۲۵ بهمن ساعت ۱۸-۲۰ آغاز می‌شود.

حسن مرتضوی درباره‌ی این دوره نوشته:
دوره‌ی جدید کلاس سرمایه، جلد دوم به زودی در موسسه پرسش آغاز خواهد شد. مبنای درس، جلد دوم کتاب راهنمای سرمایه اثر دیوید هاروی خواهد بود. اساس این دوره بررسی جلد دوم سرمایه است اما برای فهم بهتر سرمایه تجاری، بهره، اعتبار، نظام مالی، نظرات مارکس درباره‌ی نظام اعتباری، نقش اعتبار و نظام بانکی فصل‌های ۱۶ تا ۲۷ جلد سوم سرمایه نیز مطالعه خواهد شد.

مازیار اسلامی هم درباره سورئالیسم در نقاشی و سینما از شنبه ۲۵ بهمن ماه ساعت ۱۷-۱۹ سخنرانی می‌کند.

در این دوره به تبیین مفهوم سورئالیسم از منظر روانکاوی فروید و به خصوص تاکید بر مفاهیمی همچون ”امر غریب“(uncanny)، “امر اروتیک” و “ناخودآگاه” و سپس خوانش مقاله‌ی مشهور آدورنو در نقد قرائت‌های روانکاوانه از سورئالیسم پرداخته می‌شود. در ادامه اصول و مبانی زیبایی شناسانه‌ی سورئالیسم در نقاشی و سپس سینما با ارجاع به آثار مشهور جنبش اولیه سورئالیسم تبیین می‌شود و در انتها نیز تاثیر سورئالیسم در سینمای آمریکا مورد بررسی قرار می‌گیرد و به فیلم‌ها و کارگردانانی که از مولفه‌های سبکی سورئالیسم در دل سینمای غیرسورئالیستی استفاده کرده‌اند؛ اشاره می‌شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در درسگفتارهای زمستان ۱۳۹۳ می‌توانند با موسسه پرسش ۸۸۸۲۲۰۱۰-۸۸۸۳۷۶۴۷ تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز