خبرگزاری کار ایران

یک رمان، یک مجموعه شعر و یک داستان تازه از نشر مروارید در بازار کتاب

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۶۶۵

رمان «دختر لوتی»، مجموعه داستان «پرسه در خیابان‌های سرد» و مجموعه شعر «دستورهای زبانی یک دیکتاور عاشق» توسط نشر مروارید منتشر شد.

انتشارات مروارید مجموعه شعرکامران رسول‌زاده «دستورهای زبانی یک دیکتاتور عاشق» به چاپ سوم رساند و همچنین رمان «دختر لوتی» نوشته شهریار عباسی و مجموعه داستان «پرسه در خیابان‌های سرد» نوشته ناهید کبیری را روانه بازار کتاب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «دختر لوتی» رمانی ۱۴۰ صفحه‌ای است با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۷۵۰۰ تومان که در هفت بخش درباره دوران جنگ نوشته شده است.

«زندگی هرکس روزهایی دارد که برایش فراموش نشدنی است، چنین روزهایی ممکن است برای دیگران آنقدر مهم نباشد که برای خودمان اهمیت دارد. گاهی هم اتفاقی در زندگی ما هست که ممکن است برای دیگران جذاب و شنیدنی باشد. دست‌کم نشانه‌ای در برخی اتفاقات هست که ما را به دیگری پیوند می‌دهد. شاید علاقه انسان‌ها به خواندن سرگذشت دیگران برای یافتن پیوندی با آن‌ها یا پیدا کردن گمشده‌ای از خویش است. گویی همه ما گمشده‌ای داریم و می‌خواهیم پیدایش کنیم»

ناهید کبیری در مجموعه داستان «پرسه در خیابان‌های سرد»، ۳۲ داستان کوتاه را در ۱۰۰ صفحه به رشته تحریر درآورده است. این مجموعه داستان به شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۷هزار تومان منتشر شد.

«مادرم پشت چرخ خیاطی، در میان انبوهی از تور و قیطان و ساتن و روبان گم شده بود. نق نق مرا که ترجیع بند خرخر چرخش بود می‌شنید و اعتنایی نمی‌کرد. ساعت از ۷ عصر گذشته بود که عینکش را از روی چشم‌های خسته‌اش برداشت و از کار دست کشید.

پیش از او به آشپزخانه دویدم و در لیوان دسته دارش چای ریختم و رو به روی صندلی‌اش نشستم. آنجا دیگر نمی‌توانست مرا نادیده بگیرد و با من حرف نزند.»

«از ماه پیش برای این سفر روزشماری می‌کرد. کار سخت حسابداری و نشستن‌های طولانی در یک اتاق کوچک پشت کامپیو‌تر و رسیدگی به انبوه فایل‌ها و صورتحساب‌ها را در این هفته آخر به شوق این سفر سرنوشت ساز راحت‌تر و سبک‌تر تاب آورد. هنوز ۴۰ سالش نشده بود اما تمام موهای دو طرف سرش به سپیدی می‌زد و پشتش به خاطر خم شدن‌های طولانی انحنای مخصوصی پیدا کرده بود.»

مجموعه شعر «دستورهای زبانی یک دیکتاتور عاشق» نوشته کامران رسول‌زاده در ۴ فصل «دیکتاتوری عشق»، «دموکراسی عشق»، «مرد بودن، زن بودن» و «کوتاه مثل عشق»، وشمارگان ۱۱۰۰ نسخه وقیمت پشت جلد ۷۵۰۰ تومان در ۱۰۰صفحه وارد بازارشد.

شعری از فصل «دیکتاتوری عشق»:
گم و گور شده‌ام
مثل سربازی که از جنگ برنگشته باشد
اما هنوز
با بندبند استخوان‌هایم
دوستت دارم…

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز