خبرگزاری کار ایران

«کارت منزلت» یک رمان پلیسی متفاوت

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۶۷۱

پی‌یر بوالو و توماس نارسژاک با آثار متفاوت خود، چهل سال بر رمان پلیسی فرانسه حکمروایی داشتند و بسیاری از کتاب‌هایشان توسط فیلمسازان مطرح جهان به تصویر کشیده شده است.

«کارت منزلت» نوشته پی‌یر بوالو - توماس نارسژاک با ترجمه عباس آگاهی توسط نشر جهان کتاب در ۱۸۶ صفحه و قیمت پشت جلد ۹۵۰۰تومان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محل وقوع داستان، خانه سالمندان است. خانه به اصطلاح چهارستاره‌ای که در سواحل زیبای مدیترانه، در جنوب فرانسه واقع شده است و اعضای آن امکانات مالی قابل توجهی دارند. در این خانه آرامش و امنیت اعضا از همه لحاظ تضمین شده و اصولاً ساکنان آن نباید با هیچ مسئله غیر منتظره ای روبه رو شوند. به عبارت دیگر، خانه‌ای که با دسیسه‌های احساسی، رخدادهای اسرارآمیز و البته جنایت فرسنگ‌ها فاصله دارد.

پی‌یر بوالو و توماس نارسژاک نظریه‌پردازان رمان پلیسی و «استادان دلهره» نام گرفته‌اند. آن‌ها از سال ۱۹۴۸ به اتفاق هم به نوشتن آثار پلیسی پرداخته‌اند. آثار این دو نویسنده در ادبیات پلیسی، بیانگر ژانر متفاوتی است که آن را «رمان دلهره» نامیده‌اند. در حقیقت این دو موفق شدند آمیزه‌ای از رمان پلیسی، آن چنان که تا آن زمان رواج داشته، و زمان معمولی به وجود آورند.

رمان پلیسی آن‌ها فاقد تبه‌کار و کارآگاه است و شخصیت‌های داستان‌هایشان افراد عادی از همه طبقات اجتماعی‌اند. پی‌یر بوالو و توماس نارسژاک با آثار متفاوت خود، چهل سال بر رمان پلیسی فرانسه حکمروایی داشتند و بسیاری از کتاب‌هایشان توسط فیلمسازان مطرح جهان به تصویر کشیده شده است.

بخش‌هایی از کتاب:

«چه فایده‌ای دارد که ظرافت به خرج بدهم و مسائل را آن‌گونه که هست مطرح نکنم؟ حقیقت این است که نمی‌توانم خودم را مجسم کنم که با آه و ناله‌ای که درد پا از نهادم بیرون می‌کشد، ادای یک عاشق جوان را در بیاورم و چیزهای دیگر. عاشق دلخسته‌ای که نفسش بالا نمی‌آید و ضمن نگرانی برای قلبش، کلماتی آتشین به زبان می‌آورد!

امروز صبح فرانسوا جسد را پیدا کرده است. طبق معمول، ساعت هشت و نیم، صبحانه ویبلر(چای، شیر، نان تست، مربا…) را می‌برد. به در می‌زند. او جواب نمی‌دهد. با شاه کلیدش در را باز می‌کند. ویلبر روی فرش پای تخت، وسط لجه بزرگی از خون، دراز به دراز افتاده بود. روی ملافه‌ها، روی پتو هم خون بوده، یک قصابی واقعی. فرانسوا وحشتزده به دفتر خبر می‌دهد…»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز