خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت مرحوم حسن حبیبی در انجمن مفاخر

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۹۱۷

مراسم بزرگداشت مرحوم حسن حبیبی(سیاستمدار، حقوقدان و دولتمرد ایرانی) در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حضور اساتید و دوستداران علم و دانش برگزار می‌شود.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به منظور پاسداشت، تعظیم و تکریم از مفاخر علمی و فرهنگی، مراسم بزرگداشت حسن حبیبی، ادیب، حقوقدان و جامعه‌شناس و نیز مؤسس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد ایران‌شناسی را با حضور استادان و دوستداران علم و دانش برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ این بزرگداشت روز دو‌شنبه ۲۷ بهمن‌ماه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن واقع در خیابان ولی‌ عصر(عج)، پل امیربهادر، خیابان سرلشکر علی‌اکبر بشیری، شماره ۷۱ برگزار می‌شود.

حسن‌ حبیبی(۱۳۱۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۱) سیاستمدار، حقوقدان و دولتمرد ایرانی بود. وزیر ارشاد دولت بازرگان، وزیر علوم و آموزش عالی و پس از آن وزیر دادگستری دولت میرحسین موسوی، اولین معاون اول رییس جمهور ایران در هر دو دولت اکبر هاشمی رفسنجانی و دولت اولِ سیدمحمد خاتمی بود. حبیبی دارای مدرک دکترای جامعه‌شناسی و حقوق از دانشگاه سوربون بود.

وی همچنین رئیس بنیاد ایران‌شناسی و از جمله حقوق‌دانانی بود که پس از انقلاب ایران، پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی را با استفاده از قوانین اساسی سایر کشورها تهیه کرد. او تا پایان عمر عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

وی عضو دیوان داوری بین‌المللی، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مدیر گروه واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز بود.

حسن‌ حبیبی که به دلیل نارسایی قلبی وجراحی معده در بخش CCU یکی از بیمارستان های تهران بستری بود، در ساعت ۱ بامداد روز پنجشنبه مورخهٔ دوازدهم بهمن ماه ۱۳۹۱ در پی یک دوره کسالت طولانی و بستری در بیمارستان فرهنگیان تهران درگذشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز