خبرگزاری کار ایران

برگزاری کلاس‌های نویسندگی حرفه‌ای کودک و نوجوان

کد خبر : ۲۵۲۹۶۴

شهرام شفیعی به زودی کلا‌س‌های کارگاهی برای آموزش نویسدگی کتاب کودکان و نوجوانان را برگزار می‌کند.

شهرام شفیعی، به زودی کلاس‌های نویسندگی کتاب کودک و نوجوان را در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌کند.

این نویسنده و طنزپرداز با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا گفت: محتوای آموزشی این کلاس‌های کارگاهی، آموزش نویسندگی حرفه‌ای برای کودکان و نوجوانان است.

شفیعی در پاسخ به این پرسش که منظور از نویسدگی حرفه‌ای چیست؛ گفت: نویسندگی حرفه‌ای در مقایسه با نویسدگی تجربی، دارای ویژگی‌های مهمی مانند جذابیت، هیجان و تعلیق است. نیازهایی مانند طنز، تعلیق و هیجان جزء عناصر اصلی جاذبه ادبیات داستانی برای بچه‌هاست.

او ادامه داد: متأسفانه مدیریت فرهنگی ما در بحثکودک و نوجوان از آنجا که اغلب با بودجه دولتی اداره می‌شود. توجهی به حمایت از نویسندگی حرفه‌ای برای بچه‌ها ندارد و هنوز به این آگاهی نرسیده است که با تولیدات تجربی نه تنها نمی‌توان به مقابله با جاذبه‌های کاذب دنیای امروز و تهاجم فرهنگی رفت، بلکه همین تعداد مخاطب را نیز از دست خواهد داد.

شهرام شفیعی پیش از این کتاب‌های پرفروشی مانند «جزیره‌ بی‌تربیت‌ها»، «بگو ما هم بخندیم» و «قصه‌های غرب وحشی» و… را روانه بازار کرده است.

کانون پرورش فکری کودک و نوجوان نیز کتاب «جزیره بی‌تربیت‌ها» را در دو مراسم مختلف به عنوان پرخواننده ترین کتاب خود معرفی کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز