خبرگزاری کار ایران

«خوابگردها» به چاپ دوم رسید

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۸۹۲

کتاب خوابگردها حاصل تحقیق و پژوهش درباره فعالیت‌های جاسوسی رهبران و اعضای سازمان مجاهدین خلق با نهادهای اطلاعاتی نظامی حکومت بعثی عراق در دوران ریاست جمهوری صدام است.

کتاب خوابگردها که بیانگر ارتباط رهبران سازمان مجاهدین خلق با نهادهای اطلاعاتی و نظامی عراق «۱۳۵۸ ۱۳۸۱» نوشته صفاءالدین تبرّائیان است؛ به چاپ دوم رسید.

به گزارش ایلنا؛ این کتاب ازجمله آثار اسنادی در حوزه تاریخ معاصر کشورمان محسوب می‌شود که حاصل تحقیق و پژوهش درباره فعالیت‌های جاسوسی رهبران و اعضای سازمان مجاهدین خلق با نهادهای اطلاعاتی نظامی حکومت بعثی عراق در دوران ریاست جمهوری صدام است.

صفاءالدین تبرائیان گفت: کتاب خوابگردها متشکل از ۳ بخش است، بخش اول این کتاب شامل مقدمه‌ای است که درواقع به عنوان یک مدخل و گذرگاه از آن برای درک و فهم بیشتر ۲ بخش دیگر کتاب استفاده می‌شود. در مقدمه کتاب من به تاریخچه تکوین و پیدایش سازمان مجاهدین خلق(منافقین) پرداختم.

وی ادامه داد: من در این کتاب به اتفاقات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و خروج اعضای تشکیل دهنده این سازمان از دخمه‌ها و سیاهچاله‌ها وزندان‌های رژیم ستمشاهی و ورودشان به جامعه و نحوه تعامل و رویارویی آنها با انقلاب اسلامی، مسئولان نظام تا روخدادهای مربوط به قیام مسلحانه خرداد ۶۰ و اتفاقات دیگری که رخ داد و بالاخره خروجشان از کشور و برقراری ارتباط با نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و نظامی رژیم صدام، کوچ دسته جمعی اعضای سازمان به اشرف و رویارویی علنی آنها با کشورمان و در واقع زمانی که ماهیت اصلی این گروهک نمایان شده تا آخرین روزهای سقوط حاکمیت بعثعراق پرداختم.

تبرائیان در مورد بخش دوم کتاب خوابگردها گفت: بخش دوم کتاب مربوط به ۵ نشست بسیار مهم مسعود رجوی سرکرده فرقه منافقین با روسای مهمترین نهاد اطلاعاتی امنیتی عراق یعنی المخابراتالامه است.

نشست اول مسعود با سپهبد صابرالدوری بود که هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برد و به اعدام محکوم شده بود ولی به او حبس ابد دادند. چهار نشست بعدی با سپهبد طاهرجلیل حبوش بود که گفته می‌شود همزمان با غیبت مسعود رجوی او هم از انظار عمومی غیب شد. این ۵ نشست بسیار مهم بود و محصول ساعت‌ها گفت‌وگو است که روی نوار ویدئویی VHC ضبط شده بود که داخل گونی و در یکی از نهادهای امنیتی صدام نزدیک پل الائمه پنهان شده بود.

تبرائیان درمورد بخش سوم کتاب خوابگردها گفت: بخش سوم کتاب شامل اسناد و مدارک است که تمامی محصول اسناد و مدارک نویافته‌ای است که از نهادهای اطلاعاتی و نظامی و امنیتی عراق به دست آمده و یک بخشی از آن هم در تخلیه اولیه قرارگاه مرکزی اشرف به دست آمد.

صفاءالدین تبرائیان انگیزه خود از نگارش کتاب خوابگردها را این چنین بیان کرد: درسال ۱۳۹۱ کتاب یباعنوان انتفاضه شعبانیه از من منتشر شد که مربوط به جنگ دوم خلیج فارس بود و چگونگی اخراج نظامیان عراق توسط نیروهای اعتلاف بین‌الملل به رهبری آمریکا از خاک کویت، که منجر به این شد که ملت عراق از این فرصت استفاده کرده و نیروهای ضعیف شده صدام را مورد حمله قرار دهند، اما من دیدم یکی از نهادها و نیرویی که به عنوان چرخ اضافی گاری به رژیم صدام در سرکوب مردم عراق کمک کرد سازمان مجاهدین خلق(منافقین) بود، چون عراقی ها به تنهایی قادر به انجام این کار نبودند از ارتش آزادیبخش این سازمان در سرکوب قیام ملت خودشان استفاده کردند؛ درعرض ۲ هفته چیزی حدود نیم میلیون نفر شهروند عراقی که خیلی از آنها زنده به گور و قتل عام شدند، واقعه عجیبی بود که متاسفانه درآن زمان رسانه‌ها خیلی این موضوع را پوشش نداند، این موضوع باعثشد تا کتاب خوابگردها را بنویسم.

وی از سختی‌های نگارش کتاب خوابگردها گفت: تمام مطالب کتاب خوابگردها مستند و واقعی است، دسترسی به این اسناد و مدارک یکی از سختی های پیش رویم بود و سختی دیگر این کار؛ مرتب کردن یا در واقع چیدن درست این پازل در کنار هم بود. کتاب برگرفته از اسناد شنیداری و دیداری است. در این کتاب ابعاد و جلوه های مختلفی از این همکاری ها آمده که واقعا شگفت انگیز است و همچنین تعداد ۱۹۴ سند از اسناد تکان دهنده ای که تاکنون منتشر نشده، در این کتاب ارایه می‌شود، این اسناد نمایشگر پشت پرده جاسوسی ها و خیانت های فرقه رجوی هاست که با ۱۹ عنوان فرعی به شرح وقایع می پردازد.

صفاءالدین تبرائیان در مورد واکنش سازمان منافقین به کتاب خوابگردها گفت: واکنش سازمان منافقین دو نوع بود، یکی واکنش فرافکنی و تهدید بود و طبق معمول گفتند می‌زنیم و می‌کشیم، من به عنوان نویسنده از فحش و ناسزا بی‌نصیب نماندم و بخش دوم ندادن پاسخی که باید به جای ناسزا داده می‌شد.

وی درپایان در مورد عکس روی جلد کتاب خوابگردها گفت: این لحظه دست دادن و هم‌صحبتی مسعود رجوی با صدام دشمن ایران زمین است که هیچگاه از حافظه تاریخی ملت ایران فراموش نمی‌شود و ترکیب رنگ مشکی و سرخ هم به این دلیل است که رنگ مشکی نشانه ظلم، تاریکی، جهل و رنگ سرخ نماد جنایت‌ها و ترورهای ناحق این گروهک تروریستی است.

چاپ دوم کتاب «خوابگردها» در ۹۲۴ صفحه، شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و با قیمت ۳۷۰۰۰ تومان توسط نشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز