خبرگزاری کار ایران

راه اندازی پنجره واحد گمرک بخشی از سیاست دسترسی آزاد به اطلاعات است

واعظی صبح امروز در بازدید از پنجره واحد تجاری فرامرزی گمرک جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به تلاشهای خوب صورت گرفته در خصوص این پنجره واحد گفت: راه اندازی پنجره واحد گمرک بخشی از سیاست دسترسی آزاد به اطلاعات است که زیرساخت های آن توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده است و می تواند الگویی برای تحقق دولت الکترونیک باشد.

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات، محمود واعظی-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- بیان داشت: در این سیستم در هر لحظه و ساعت ورود و خروج کالا به گمرک و ارزش ریالی آن قابل رصد کردن است و کاری که قبلاً طی 26 روز انجام می شده بواسطه این سیستم به یک و یا حداکثر دو روز تقلیل یافته است.

 واعظی در ادامه با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاههای اجرایی برای تحقق دولت الکترونیک گفت: همین پنجره واحد که به نظر کاربران ممکن است خیلی ساده باشد با اتصال آنلاین به 25 دستگاه اجرایی دیگر راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل اینکه تحقق دولت الکترونیک کند پیش می رود این است که متاسفانه در بدنه برخی دستگاه های اجرایی برای الکترونیکی شدن امور مقاومت وجود دارد و بنده به همه کارکنان دستگاه های اجرایی اعلام می کنم که الکترونیکی شدن امور و تحقق دولت الکترونیک مخاطره ای برای شغل کارکنان نیست بلکه سرعت و دقت عملکرد آنها را افزایش می دهد.

 واعظی در ادامه با اشاره به مزیت های پنجره واحد گمرک تاکید کرد: اطلاعات شفافی که این سیستم بصورت آنلاین ارایه می دهد از هرگونه جعل، تقلب یا قاچاق کالا ممانعت خواهد کرد و این امر کمک بسیار بزرگی به رشد اقتصادی در کشور می نماید.

کد خبر : ۳۳۳۱۷۵