خبرگزاری کار ایران

براری:

رفع نیاز مصرف کنندگان در اولویت/ کسب و کار نو در استان ها افزایش می یابد

معاون حقوقی، دولت و امور استانها در وزارت ارتباطات اظهار کرد: با توجه به ظرفیت موجود در استان ها در ارتباطات، باید نگاهی متفاوت به این حوزه و ایجاد کسب و کار نو در استان ها داشت.

به گزارش ایلنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ مرتضی براری معاون حقوقی، دولت و امور استانها با اشاره به نقش ICT در پست و راهکارهای افزایش سهم شرکت پست در اقتصاد کشور توضیح داد: در برنامه ششم توسعه درآمد پست را 10 برابر در نظر گرفته ایم و بر اساس استانداردهای جهانی باید افزایش درآمد پست بیش از 20 درصد باشد.

وی همچنین افزود: اگر خواهان اقتصاد 10 برابری در صنعت پست هستیم باید جهش خوبی که طی چند سال در این صنعت داشتیم را به یک گام بلندتر تبدیل کنیم تا شکاف خود را با استاندارد جهانی از بین ببریم.

براری با اشاره به جایگاه پست در نقاط دیگر جهان و بازار جهانی گفت: امروز بازرگانی شرکت های بزرگ دست شرکت ها و اپراتورهای پستی است و این به معنی فرصت های بی شماری است که در صنعت پست وجود دارد.

معاون امور استانها خاطر نشان کرد: امروز شکاف دیجیتالی در حوزه ارتباطات بین شهرها و روستاها از بین رفته است و با این وجود دغدغه ها این موضوع است که به جای نگاه به سبد محصولات به سبد مشتری نگاه می کنیم.

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم هر استان متناسب تلاش خود بتواند در آمد متناسب را داشته باشد و اقتصاد مقاومتی را به استانها برسانیم، زیرساخت های لازم برای توسعه اقتصادی کشور در استانها موجود است.

براری همچنین با اشاره به اهمیت اشتغال جوانان اظهار کرد: در تمام استانها نیروها و ظرفیت های مناسب وجود دارد، قرار بر این نیست که شبکه پستی را بزرگ کنیم، قرار است با صنعت پست کسب و کار لازم را ایجاد کنیم.

وی افزود: امروز سهم ICT در سبد خانوارها افزایش پیدا کرده است و باید به این حوزه که امروز در خانوارها جایگاه ویژه ای پیدا کرده است در استانها نگاه متفاوتی داشته باشیم.

براری با اشاره به ظرفیت های پستی به مسئولان این شرکت گفت: در پست گنجی وجود دارد که هنوز کشف نشده است و بسیاری از دستگاه ها حاضر هستند این بخش ارزشمند را با هر هزینه ای در اختیار بگیرند و این همان پتانسیل بالای شرکت پست است.

وی در پایان از تمامی مدیران و مسئولان پستی خواستار نگاهی متفاوت به صنعت پست شد و بیان کرد: با همکاری و برنامه ریزی دقیق با دانشگاه ها و دانش آموختگان می توانیم کسب و کارهای نو را در صنعت پست ایجاد کنیم که این امر مشابه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

کد خبر : ۳۶۱۲۵۲