خبرگزاری کار ایران

سفر به مرز کره شمالی برای بازی پوکمون‌گو

بازی پوکمون گو با سرعتی طوفانی دنیا را در می نوردد و سرتیتر اخبار دنیا را به خود اختصاص داده است.با این وجود کره جنوبی هنوز اجازه انجام این بازی را نداده است اما این باعث نشده مردم این کشور راهی برای یافتن هیولاهای پوکمون پیدا نکنند. فقط لازم است که آنها به منطقه غیر نظامی بین کره شمالی و کره جنوبی سفر کنند.

به گزارش وال استریت ژورنال، این روزها اتوبوس های مملو از جمعیت به سمت تنها منطقه ممکن برای بازی یعنی  DMZ حرکت می کنند.پوکمون گو هنوز به صورت رسمی در کره جنوبی در دسترس نیست تا زمانی که شرکت نیانتیک منطقه ی جغرافیایی این کشور را برای این کار مجهز نکند.اما محدوده غیر قابل دسترسی شامل تمام کشور می شود به غیر از بخشی از شمال کشور کره جنوبی و در طول محدوده DMZ.

south_korea-

در کره بازی های ویدیویی محبوبیتی در حد ورزش ها ی مهم دارد و حتی بعضی از بازی کنان حرفه ای ویدیویی نسبت به ورزشکاران این کشور از معروفیت بیشتری برخوردارند.با این توصیف عجیب نیست که بعضی از مردم راهی پیدا کنند و محدودیت ها را دور بزنند.

جالب این که مردم محلی آن منطقه با قرار دادن وای فای اضافی و تبلیغ در مورد امکانات شهرشان به جذب توریست های پوکمونی کمک می کنند.حتی یکی از این شهر ها با بارگذاری ویدیویی در توییتر به تبلیغ اینترنت قدرتمند و غذاهای این شهر مثل سوسیس ماهی مرکب روی آورده است.

بخش اطلاعات توریست در این شهر ها حتی هدایایی با عکسی از یک پوکمون و تصویر پیش زمینه ی کره شمالی تدارک دیده اند.بسیاری از مردم محلی از این بازی سر در نمی آورند اما این باعث نمی شود که از سود سرشار اقتصادی حاصل از حضور توریست ها صرف نظر کنند.

به گفته ی وال استریت ژورنال بازی پوکمون گو در کشور کره شمالی به طور کامل قابل دسترسی است اما این امر نیازمند داشتن اینترنت و گوشی هایی است که بتوان بازی را روی آنها نصب کرد که به نظر نمی رسد مردم کره شمالی به این ابزار دسترسی داشته باشند.

کد خبر : ۳۹۱۸۱۴