خبرگزاری کار ایران

رئیس نظام پزشکی کشور:

توزیع متوازان پزشکان در کشور اتفاق نیفتاده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۹۰۴

رئیس نظام پزشکی کشور گفت: کمبود پزشک در برخی از نقاط کشور ناشی از توزیع نامناسب پزشکان است.

به گزارش ایلنا، محمد رئیس زاده در حاشیه سفر به استان اردبیل به مناسبت روز پزشک در گفت وگو به خبرنگاران با اشاره به افزایش تعداد پزشکان نسبت به چهل سال گذشته در کشور اظهار کرد: به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت کشور ۱۳ جراح مغز و اعصاب در کشور وجود دارد به طوری که این تعداد ۲ برابر میانگین جهانی است.

به گفته وی همچنین در ۴۰ سال گذشته  مراکز آموزش جراحی مغز و اعصاب ما در کشور نیز به ۳۵ مرکز افزایش یافته است.

رئیس نظام پزشکی کشور با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی کشور ۳۲۰ هزار عضو دارد، اضافه کرد: ۴۲ درصد پزشکان متخصص کشور در پنج کلان شهر مستقر هستند و ۵۸ درصد در سایر مناطق ارائه  خدمت می‌کنند به طوری که تاکنون نتوانسته ایم توزیع متوازن پزشکان در کشور را داشته باشیم.

رئیس نظام پزشکی کشور در سوال خبرنگار ایلنا در خصوص اخرین وضعیت مهاجرت پزشکان آمار آن را اعلام نکرد و گفت: مهاجرت پزشکان موضوع جدیدی نیست اما زمانی می تواند جای نگرانی داشته باشیم که آنها به خاطر ناراحتی از شرایط کاری خود به فکر مهاجرت باشد.

وی مهاجرت شغلی در پزشکان را بیشتر از مهاجرت به خارج از کشور دانست و پی گیری این موضوع را جدی تر دانست.

رئیس زاده در ادامه با اشاره آمار پرونده های قصور پزشکی در کشور گفت: سالانه  ۱۴ هزار پرونده قصور پزشکی یا شکایت علیه پزشکان در کشور ثبت می‌شود در مقایسه با کشورهای دیگر آماری بالایی به نظر نمی رسد.

رئیس نظام پزشکی کشور با بیان اینکه برای ۴۵ درصد پرونده‌های قصور پزشکی کیفرخواست صادر شده است، افزود: سازمان نظام پزشکی کشور با داشتن هیئت بدوی و تجدید نظر و استادان بی طرف، هرگز از قصور پزشکان چشم پوشی نمی‌کند و طبق قانون برخورد می‌نماید.

وی پزشکان فاقد کارتخوان را موجب وهن جامعه پزشکی دانست و یادآور شد:  آمار دقیقی از پزشکان فاقد کارتخوان در دست نداریم و آنهایی که از کارتخوان استفاده نمی‌کنند متخلف و موجب وهن جامعه پزشکی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز