خبرگزاری کار ایران

کارشناس ارشد سازمان مدیریت وبرنامه ریزی سایق:

ایجاد ساختاری قوی در احیای مجدد سازمان مدیریت وبرنامه ریزی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۵۴

طراحی ساختار قانونی مستحکم برای جلوگیری از انحلال مجدد این سازمان اهمیت دارد / یک راهکار استراتژیک در وضع موجود، اجرایی کردن طرح های افزایش بهره وری در کشور است.

ایلنا: در آستانه احیای مجدد سازمان مدیریت وبرنامه ریزی یکی از کارشناسان ارشداین سازمان گفت: قبل از احیای این سازمان می بایست ساختاری کارآمد برای آن طراحی گرددتا در برابرتغییرات توانمند باشد واز انعطاف پذیری لازم برخوردار باشد.

این کارشناس ارشد تصریح کرد: درغیر این صورت نظام برنامه ریزی کشوربا تصمیمات غیر کارشناسی مواجه خواهد شد.

به گزارش " ایلنا "، " کیومرثکمالی " گفت: انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی از بین بردن سرمایه ای بود که حاصل انباشت پنجاه سال تجربه وکار کارشناسی برای بستر سازی تصمیم سازان نظام به شمار می آمد.
این کارشناس ارشد مدیریت توسعه وبرنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق استان اردبیل تصریح کرد: یک راهکار استراتژیک در وضعیت موجود، اجرایی کردن طرح های افزایش بهره وری در کشور است.
" کمالی " اظهار کرد: بایستی تعریف بهروه وری و راهکارهای آن به صورت هماهنگ و سازگار با نیازها و واقعیت سازمانها ودر تعامل بامجموعه سیاستها وراهبردهای کلان ملی باشد.
وی افزود: تبیین بهره وری نیز باید از ساختار خود سازمان آغاز شود تا بتواند محیطی مناسب برای اجرای بهره وری ایجاد کند چنانکه در این راستامکانیسمی مناسب در طراحی ساختار آن بطور علمی وتوسعه محور برای مشارکت کارشناسان تهیه وتدوین و به کار گرفته شود قطعاً گامهای موثری در ایجاد بهره وری وتسریع در روند توسعه اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی کشور برداشته خواهد شد.
" کمالی " گفت: تداوم و افزایش بهره وری، مستلزم توجه به مواردی همچون ایجادانگیزش بین مجموعه کارکنان وکارشناسان، استقلال سازمان در ساختار نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری وبه دور از وابستگی سیاسی در اصلاح ویا ایجاد ساختار سازمانی مناسب برای بالفعل درآوردن برنامه های افزایش بهره وری، توسعه و بهسازی منابع انسانی است.
" کمالی " خطاب به مجریان احیای مجدد سازمان مدیریت وبرنامه ریزی افزود: یکی دیگر از راهکارهای افزایش بهره وری، نوسازی و توسعه فناوری است که توسعه آن نیز مستلزم افزایش مهارت کارشناسان است چرا که فناوری های جدید بر روی ساختار سازمانی، مهارتها، روابط کارشناسان و مشاغل تاثیر خواهندگذاشت.
این کارشناس ارشد توسعه اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق استان اردبیل سومین راهکار افزایش بهره وری را وظیفه مدیران دانسته و تاکید کرد: مدیران سازمان مدیریت وبرنامه ریزی با تامین نیازهای اساسی مجموعه کارشناسان، برقراری اعتماد متقابل میان خود و آنان و ایجاد یک فرهنگ عاری از سرزنش، قادرخواهند بود آنان را نسبت به سازمان متعهد کنند تا زمانی که نیازهای روحی و روانی کارکنان وکارشناسان تامین نشودآنان هرگز به طور کامل نسبت به سازمان احساس تعهد نخواهند کرد.
وی یاد آورشد: با بهره گیری از محرک های مالی نظیر افزایش حقوق ومزایا، پرداختهای موردی تشویقی و غیره و نیز توجه به عملکردهای استثنایی و متعهدانه کارکنان تشویق ایشان حائزاهمیت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر