خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های تحول محور در اولویت فعالیت‌های تبلیغات اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۲۱۵

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تدوین و اجرای برنامه‌های تحول محور در اولویت فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی تبلیغات اسلامی است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در بازدید از اداره تبلیغات اسلامی نیر  طی جلسه هم اندیشی با کارکنان این اداره در سخنانی گفت: ایجاد تحول در اداره اولویت اساسی در فعالیت اداره کل با هدف ایجاد نگاه نوین و انرژی و برنامه جدید برای پیشبرد جدی تر امور است.

وی بر ضرورت شناخت فرصت ها و تهدیدها در راستای حل مشکلات و آسیب ها تاکید کرد و افزود: متولیان فرهنگی و فعالان تبلیغی، قبل از تدوین برنامه باید ظرفیت سنجی، رصد نیازهای فرهنگی و قرآنی و نیز اولویت بندی امور را در نظر گرفته و سپس وارد عملیات میدانی شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت توجه به ایام و مناسبات ملی و مذهبی تاکید کرد و گفت: گرامی داشت ایام فاطمیه، دهه بصیرت و ولایت، سالروز شهادت سردار سلیمانی، دهه فجر، ایام اعتکاف، اعیاد شعبانیه و نیز ماه مبارک رمضان و تلاقی با عید باستانی نوروز باید با برنامه های فاخر و محتوای غنی با راهبری ادارات تبلیغات اسلامی و زیر مجموعه های فرهنگی و قرآنی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام جعفرزاده خاطر نشان کرد: برنامه های ابلاغی از مرکز و نیز برنامه های متناسب با زیست بوم هر منطقه در جلسات هم اندیشی با کنشگران فرهنگی در هر شهرستان مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.

وی به عناوین طرح های فرهنگی و قرآنی تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: طرح ملی «مستورا» با محوریت آیات قرآنی حجاب و عفاف، نشست های فرهنگی با مضامین نقش مادر در تربیت دینی فرزندان و کاهش آسیب های اجتماعی از برنامه های فرهنگی و قرآنی است که از آذرماه همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز آغاز شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تعامل مستمر ادارات تبلیغات اسلامی با امام جمعه، فرماندار، دستگاه های دولتی و تشکل های مردمی را عامل موثر در پیشبرد امور دانست و افزود: مطالبه از ادارات، نهادهای آموزشی و دانشگاه ها، پایگاههای مقاومت بسیج، اوقاف و امور خیریه، پساه، شهرداری و فرهنگ و ارشاد در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی و تقویت تعامل و هم افزایی باید توسط ادارات تبلیغات اسلامی انجام شود.

حجت الاسلام جعفرزاده اعزام مبلغ توانمند به مدارس و دانشگاه ها را وظیفه مهم تبلیغی دانست و افزود: اجرای پویش های مختلف در ایام و مناسبات مختلف، استفاده از ظرفیت شبکه های تبلیغی موجود در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی، روحانیون، کانون مداحان، هیئت های مذهبی باید در تحت پوشش قرار دادن مدارس و دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد.

وی  توجه به رسانه و  فضای مجازی را اساس توسعه تبلیغ دینی در سطح گسترده ای از جامعه عنوان کرد و افزود: کاربران فضای مجازی با مشاهده فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی ضمن اطلاع از میزان فعالیت ها و نیز اهمیت برنامه های فرهنگی و قرآنی در جامعه، پاسخ نیازهای فرهنگی خود را دریافت می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تاکید کرد: ارتباط با اصحاب رسانه و خبرنگاران در پوشش رسانه ای فعالیت های تبلیغی و نیز ارائه محتوای فکری در راستای اهداف و آرمان های انقلاب از وظایف ادارات تبلیغات اسلامی است.

در ادامه حجت الاسلام داود آذری فرد رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیر به ارائه گزارش اجمالی از فعالیت های این اداره پرداخت و گفت: تعداد 20 روحانی در مرکز شهر و روستاهای تابعه به فعالیت تبلیغی می پردازند و در کنار آن 25 هیئت مذهبی در ایام و مناسبات ملی و مذهبی با اداره تبلیغات اسلامی نیر همکاری دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز