خبرگزاری کار ایران

روز جهانی معلولان در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۴۶۲

مراسم گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی معلولان با حضور جمعی از مسئولان استانی، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش ایلنا، داریوش علومی اظهار کرد: کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه نیز در کنار دیگر افراد جامعه امکان شکوفایی استعدادهایشان رادارند و معلمان و زحمت‌کشانی که این عزیزان را در شناخت توانایی‌های شان یاری می‌رساندند، قابل‌ تقدیر هستند.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری، افراد دارای نیازهای ویژه را جدا از سایرین نمی‌داند، اظهار داشت: تمامی مراکز کانون در استان در صورت مراجعه این عزیزان از آمادگی ارائه خدمات فرهنگی و هنری برخوردارند.

معاون فرهنگی کانون با اشاره به اینکه مرکز شماره 3 کانون در اردبیل به‌عنوان مرکز تخصصی پذیرای افراد دارای نیازهای ویژه است، افزود: با فراهم آوردن استانداردهای فیزیکی ساختمان در این مرکز و در اختیار قرار دادن وسیله ایاب‌وذهاب، خدمت‌رسانی فرهنگی به دانش آموزان مدارس استثنایی به‌صورت هفتگی در حال انجام است.

محمد شفائی، رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان نیز هدف از نام‌گذاری مناسبت روز جهانی معلولان را یادآوری و آگاهی بخشی از وضعیت افراد با نیازهای ویژه دانست و گفت: معلولان بزرگ‌ترین اقلیت جامعه هستند و نیاز است مسئولان تصمیم‌ساز، زمینه حضور و مشارکت بیشتر این افراد را در عرصه‌های مختلف فراهم آورند.

وی با بیان اینکه نگرش جامعه به افراد دارای معلولیت باید تغییر کند، گفت: افراد معلول دارای تفاوت‌های ظاهری هستند که در صورت توجه به استعدادها و دیگر توانمندی‌های آن‌ها، شخصی مستقل و توانمند خواهند بود.

در این مراسم جواد قرآن نویس رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل نیز از آمادگی مجمع برای فراهم آوردن امکانات موردنیاز آموزش‌وپرورش استثنایی استان در ارائه خدمات آموزشی به افراد دارای معلولیت خبر داده و گفت: با حمایت خیرین، مدرسه‌ای با مساحت 400 مترمربع و در ده اتاق تحویل این عزیزان شده است و برای تأمین دیگر هزینه‌های موردنیاز منابع لازم را فراهم خواهیم ساخت.

اجرای سرود، شعرخوانی و پخش کلیپ از برنامه‌های اجراشده در این مراسم بود.

گفتنی است در پایان این برنامه از معلمان بازنشسته آموزش‌وپرورش استثنایی مورد تجلیل قرارگرفته و از دانش آموزان و فرهنگیان مقام آور مسابقات استانی و کشوری در رشته‌های قرآن و عترت، هنری، فرهنگی و ورزشی با اهدای هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز