خبرگزاری کار ایران

معاون ابتدایی آموزش و پرورش اردبیل:

اطلس کودکی در استان اردبیل تهیه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۷۹۷

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اطلس کودکی با هدف شناسایی زیرساخت های موجود و برنامه ریزی برای رفع کمبود ها و نیاز های دوره کودکی تهیه می‌شود.

به گزارش ایلنا، وحید خدابنده در اولین جلسه ستاد راهبری تربیت اوان کودکی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص ساماندهی امور کودکستان ها گفت: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با هدف ساماندهی و تولیت امور کودکستان ها تشکیل شده است و ذیل آن در استان ها نیز معاونت آموزش ابتدایی مسولیت این امر را دارند.

خدابنده گفت: ماموریت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ۲۷۰ روز قبل از تولد نوزاد آغاز می شود و تا ۲۱۹۰ روز بعد از آن ادامه دارد.

وی افزود: هدف از تشکیل ستاد راهبری تربیت اوان کودکی ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی برای شناسایی و رفع نیاز های این دوره حساس سنی می باشد که تهیه اطلس کودکی گام نخست آن خواهد بود. اطلس کودکی در واقع شناسایی زیرساخت های موجود و برنامه ریزی برای رفع کمبود ها و نیاز های دوره کودکی با مشارکت تمام دستگاه های دخیل است.

معاون آموزش ابتدایی استان اردبیل با اشاره به ساختار کودکستان ها گفت: سازمان تعلیم و تربیت کودک دوره کودکستان را به دو بخش سه ساله اول و دوم تقسیم کرده است. نگاه سازمان به دوره اول این است که کودک در سه سال اول زندگی باید در بستر خانواده رشد و تربیت یابد ولی در صورت نیاز، کودکستان ها نیز به عنوان کمک یار والدین نقش ایفا می‌کنند.

وحید خدابنده افزود: در دوره دوم کودکستان مباحث آموزش و تربیت مطرح است. همچنین در این دوره با تشخیص اختلالات موجود اقدامات مشاوره ای لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز