خبرگزاری کار ایران

در همایش انتظار و امید:

مشارکت اردبیل در انتخابات عالی و رای بالای ۷۰درصدی استان اردبیل به دولت تدبیر وامید قابل توجه بود

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۳۵۳

مشاور رییس جمهور در همایش انتظار و امید در اردبیل: نقطه تمرکز دولت در توجه به منافع ملی است / جلوگیری از نفع فردی در اجراییات و توجه ویژه به قوانین جزو اصول اساسی دولت است

مشاور رئیس جمهور گفت: نقطه تمرکز دولت در اجراییات به ویژه در اجرای قوانین منافع ملی و عمومی کشور است.

سیدرضا صالحی امیری در جشن سالروز حماسه۲۴خرداد در همایش انتظار و امید که عصر دیروز(یکشنبه) در مجتمع فرهنگی توریستی کوثر برگزار شد تصریح کرد: بی توجهی به قوانین از نقاط ضعف و خلاءهای عملکردی دولت قبل بود که در دولت فعلی تلاش برای دوری از چنین خلائی انجام می شود.

وی افزود: به عنوان مثال در دولت قبل بسیاری از از قوانین مصوب به دستگاه ها ابلاغ نمی شد و همین موضوع التزام به قوانین را کم رنگ کرده بود.

صالحی‌امیری با اشاره به اینکه اعتماد مردم و جوانان به نظام سیاسی، اتفاق دیگری است که کمتر به آن پرداخته شده است، ادامه داد: همه خسته از اینکه امکان تغییر وجود ندارد، اما به یک‌باره نیروی جوان به نظام اعتماد می‌کند که رای او دیده و خوانده می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتماد به نظام، بزرگ‌ترین سرمایه‌ای است که داریم، بیان کرد: در انتخابات ۹۲ کمترین امکانات را در اختیار داشتیم و بزرگترین و بهترین نتیجه با همت ملت حاصل شد.

صالحی‌امیری با بیان اینکه دولت اصلاحات برای بقای نظام به فکر قدرت طلبی نیست، ادامه داد: در حال حاضر تلاش دولتمردان تغییر شرایط به نفع ملت است.

صالحی امیری عنوان کرد: دولت تدبیر و امید نگاه قومی و جناحی نداشته و در مدیریت کشور بیشتر به دنبال منفعت عمومی است.

مشاور رئیس جمهور معتقد است در حال حاضر رئیس دولت در تراز یک ملت ظاهر شده و به همین دلیل آینده امیدوار کننده ای در انتظار کشور است.

وی با بیان اینکه دستیابی به دولت امروز در سایه مشارکت گسترده گروه ها و احزاب مختلف در انتخابات بود، اضافه کرد: در مقابل سیل عظیم نیروی جوان هرگونه خرافه پرستی و ایجاد شبه در بی نتیجه بودن انتخابات بی نتیجه است.

صالحی امیری با یادآوری تفرقه افکنی دشمنان در انتخابات بیان داشت: بسیاری به دنبال ایجاد این تفکر در جامعه بودند که انتخابات بی بهره از مشارکت مردمی است.

مشاور رئیس جمهور اضافه کرد: با این وجود مشارکت کانون های بزرگ وحدت انسانی خلاف چنین تفکری را اثبات کرد.

وی با بیان اینکه یکی از این کانون ها استان اردبیل بود، ادامه داد: مشارکت اردبیل در انتخابات قابل توجه است.
صالحی امیری تصریح کرد: اردبیل در طول تاریخ همواره در تمدن سازی این کشور سهم داشته و امروز به مانند پیشانی فرهنگ و تمدن کشور است.

مشاور رئیس جمهور تاکید کرد: با وجود اینکه خاستگاه صفویه اردبیل است اما صفویان حکومت خود را در اصفهان شکل می دهند تا فارغ از نگاه قومی دولت متحد ملی در مرکز کشور ایجاد کنند.

وی افزود: این مهم برآمده از نگاه دولت صفوی به منفعت عمومی جامعه و دوری از نگاه منفعت گرایانه فردی است.
مشاور رئیس جمهور اضافه کرد: چنین تفکری همچنان در این منطقه حاکم بوده و اردبیل در طول تحولات سیاسی یکی از استان های با درجه مشارکت بالا بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز