خبرگزاری کار ایران

رئیس دبیرخانه تحول نظام سلامت استان اردبیل:

بانوی خانه نشین اردبیلی، پس از ۱۱ سال روی پاهای خود ایستاد

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۴۱۲

پیرزن اردبیلی اهل یکی از قریه‌های واقع در گردنه حیران پس از ۱۱ سال تحت پوشش اجرای طرح تحول نظام سلامت با عمل تعویض مفصل زانو، روی پاهای خود ایستاد.

پیرزن اردبیلی اهل یکی از قریه‌های واقع در گردنه حیران پس از ۱۱ سال، تحت پوشش اجرای طرح تحول نظام سلامت با عمل تعویض مفصل زانو روی پاهای خود ایستاد.

به گزارش ایلنا از اردبیل، رئیس دبیرخانه تحول نظام سلامت استان اردبیل با اشاره به کاهش تعرفه‌ها برای بیماران بستری پس از اجرای این طرح گفت: این بانوی ۶۰ ساله که ۱۱ سال از عمر خود را تنها به دلیل عدم توانایی مالی برای عمل، به صورت نشسته گذرانده است نمونه‌ای از بیمارانی است که پس از اجرای این طرح و توجه ویژه دولت محترم به بخش سلامت و درمان کشور مسیر زندگی‌شان عوض شده و امید به زندگی در ایشان افزایش یافته است.

مهدی حسین‌نژاد تصریح کرد: این بیمار در حالی با یک میلیون و صد هزار تومان توسط یکی از پزشکان حاذق بخش دولتی در اردبیل مورد جراحی عمل تعویض مفصل زانو قرار گرفته است که پیش از این ۲۴ میلیون در بخش خصوصی و ۱۲ میلیون تومان در بخش دولتی هزینه جراحی وی بوده است.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به برنامه استفاده از پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان‌های بالای ۶۴ تختخوابی کشور گفت: براساس دستورالعمل‌های طرح، بهره گیری از خدمات پزشکان متخصص به صورت مقیم در شیفت‌های عصر و شب در بیمارستان‌ها از برنامه‌های محوری این طرح به شمار می‌رود که بهره‌مندی صحیح از این خدمت نیاز به فرهنگ سازی و پیروی از روند منطقی براساس نیاز و حفاظت از منابع در دسترس دارد.

وی افزود: تقاضا و اصرار مراجعه کنندگان سرپایی برای ویزیت توسط متخصصان مقیم در بیمارستان‌ها برای بیمارانی که توان و وقت کافی برای مراجعه به مطب‌های شهر را دارند و مورد اوژانسی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود، بی‌مورد است و در طرح نیز توصیه نمی‌شود.

رئیس دبیرخانه تحول نظام سلامت استان اردبیل گفت: طرح تحول نظام سلامت، جزو محوری‌ترین طرح‌های اجتماعی دولت است که اجرای آن ضمن بهبود فرآیندهای ارائه خدمات درمانی در مراکز تحت پوشش، کاهش هزینه‌های درمانی را نیز برای مردم به ارمغان آورده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز