خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری در سه ماه نخست

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۳۸۹

وزیر کشور گفت: در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، نرخ بیکاری از ۱۲.۵ درصد به ۹.۵ درصد کاهش پیدا کرده است که در این حوزه با رشد ۳ درصدی روبه‌رو بودیم و امروز شاهد هستیم که ثبات اقتصادی در کشور ایجاد شده است.

وزیر کشور گفت: در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نرخ بیکاری از ۱۲.۵ درصد به ۹.۵ درصد کاهش پیدا کرده است که در این حوزه با رشد ۳ درصدی روبه‌رو بودیم و امروز شاهد هستیم که ثبات اقتصادی در کشور ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا از اردبیل، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: ما در سطح کشور در حوزه سرمایه‌گذاری، تولید و ایجاد اشتغال راه طولانی در پیش داریم تا به معیارهای مناسب برسیم ولی از آغاز به کار دولت تدبیر و امید فعالیت‌های خوبی در این زمینه‌ها انجام گرفته است.

وی افزود: هدف دولت تدبیر و امید در این است که نظام برنامه‌ریزی بر مبنای تعادل وجود داشته باشد و سعی می‌کنیم که امکانات و منابع را به صورت عادلانه در اختیار همه مناطق قرار دهیم.

وزیر کشور ادامه داد: همه استان‌های کشور توان و پتانسیل اداره منطقه خود از نظر اقتصادی را دارند و هم چنین استان اردبیل از امکانات گردشگری، مرزی، فرهنگی و مدیران کارآمد برخوردار است ولی باید به این مسئله توجه داشته باشیم که چه کینه‌ای موجب عقب‌افتادگی این استان از کاروان پیشرفت شده و باید ضعف‌های به وجود آمده را جبران کنیم.

رحمانی فضلی بیان کرد: همه استان‌ها به بودجه عمومی کشور متصل هستند و استفاده از بودجه عمومی برای پیشرفت استان یک ضعف است و باید نگاه‌ها برای استفاده از بودجه عمومی تغییر یابد که تغییر این نگاه نیازمند تعادل و دقت در انجام کارها است.

این مسوول ادامه داد: استان اردبیل و سایر استان‌های محروم مانند سیستان و بلوچستان و ایلام و چند استان دیگر که به دلیل بی‌توجهی‌های سال‌های گذشته دچار عقب‌ماندگی شده‌اند بیش تر از سایر مناطق کشور باید مورد توجه باشند و برای آبادانی و پیشرفت این استان‌ها یک همت بسیار بالا باید وجود داشته باشد.

وزیر کشور مطرح کرد: انتخاب بنده به عنوان وزیر کشور به دلیل نگاه توسعه‌طلبانه‌ای بود که به مناطق محروم داشتم و به همه استانداران ابلاغ کرده‌ایم که یک بودجه استانی مستقل که شامل نیازهای استان است به وزارت کشور اعلام کنند.

رحمانی فضلی گفت: حضور مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی بسیار مطلوب است ولی متاسفانه شاهد هستیم که حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی کمرنگ است و این به دلیل آن است که نتوانسته‌ایم شور و نشاط لازم را در بین مردم برای انجام کارهای اقتصادی فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: باید مدیران، مسئولان و نمایندگان استان‌ها تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت استان‌های محروم از جمله اردبیل انجام دهند و نیز همه تلاش‌های خود را برای کسب اعتبار دولتی بیشتر برای پیشرفت انجام دهند.

وزیر کشور ادامه داد: تا پایان امسال ۱۰۰ درصد اعتبار استان‌ها پرداخت خواهد شد و در بعضی استان‌ها تعدادی از این اعتبارات واریز شده و تا پایان سال نیز به همه استان‌ها به صورت ۱۰۰ تخصیص می‌یابد.

رحمانی فضلی گفت: در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نرخ بیکاری از ۱۲.۵ درصد به ۹.۵ درصد کاهش پیدا کرده است که در این حوزه با رشد ۳ درصدی روبه‌رو بودیم و امروز شاهد هستیم که ثبات اقتصادی در کشور ایجاد شده است.

این مقام مسوول ادامه داد: رضایت اجتماعی بزرگترین سرمایه نظام است که مردم می‌دانند حکومت ما اسلامی است و به هیچ‌وجه از آن دست بر نمی‌دارند چرا که مردم به ولایت فقیه و مردم‌سالاری دینی اعتقاد دارند.

وی افزود: قدرت در دست مردم است و این رضایت‌مندی مردم را باید قدر بدانیم.

وزیر کشور گفت: ما باید قدر این نشاط و رضایت‌مندی اجتماعی را بدانیم و در مقابل باید برای مردم کار کنیم مشکلات مردم را حل کرده و به آنها احترام بگذاریم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه احترام و وحدت نظر در استان موضوع مهمی است، بیان کرد: جلسات باید بر اساس مشورت و تعامل و کارشناسی تشکیل شود اما تصمیم گرفته شده برای همه قابل اجرا است و من عدم همکاری دستگاه‌ها را قبول ندارم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحثسرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: در خصوص بهره‌وری قرار بود از ۸ درصد برنامه اقتصادی ۳ درصد بهره‌وری باشد اما بهره‌وری ما منفی ۱.۵ درصد است یعنی ۴.۵ درصد از برنامه غافلیم.

وزیر کشور ادامه داد: قیمت تمام شده محصول ما بالا است زمان اجرای پروژه ما بالا است و… و ما باید تلاش کنیم بهره‌وری را بالا ببریم و سهم خروجی را بالا ببریم البته لازم نیست همیشه ورودی‌ها زیاد باشد.

رحمانی فضلی با اشاره به رعایت اعتدال در مصرف تصریح کرد: در زمینه آب، برق و… مصرف ما غیراستاندارد است که باید در این زمینه اعتدال رعایت شود.

وی گفت: اکنون دولت تدبیر و امید اعتقاد به واگذاری کار به مردم دارد و وزیر کشور به عنوان وزیر توسعه انتخاب شده است و استانداران با توجه به شاخص توسعه‌ای انتخاب می‌شوند و حتی فرمانداران را نیز از همین مرجع انتخاب کرده‌ایم.

وزیر کشور عنوان کرد: ما در انتخاب‌های خود به گرایش‌های سیاسی توجه نکرده‌ایم برای ما نگاه اعتدال در حوزه سیاسی مطرح بوده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: من قول می‌دهم دیانتم را به سیاسیون و سیاست نمی‌فروشم و انتخابات در دولت تدبیر و امید منطبق بر قانون سالم و نشاط و کاملاً عادلانه برگزار خواهد شد.

وی افزود: اگر رای می‌خواهید به فکر مردم باشید و مردم بدانند که برای آنها کار می‌کنیم.

وزیر کشور در پایان سخنان خود بیان کرد: شهادت می‌دهم همه وزرا در دولت دغدغه توسعه دارند و رئیس جمهور به جز منویات رهبری، منافع ملی و خواست ملت به چیز دیگری فکر نمی‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز