خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل خبر داد:

۵۰ هزار بیکار در اردبیل وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۵۸۹

در سالهای گذشته استان اردبیل در جذب اعتبارات به ویژه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی با رکود مواجه و انگیزه برای سرمایه‌گذاری در این استان از بین رفته بود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه اکثر بیکاران فارغ التحصیل دانشگاهی در اردبیل بیکار هستند، گفت: وجود ۵۰ هزار بیکار در اردبیل بزرگ‌ترین تهدید امنیتی در استان است.

به گزارش ایلنا از اردبیل، مجید خدابخش، افزود: امسال رقم اعتبار پروژه‌های عمرانی به ۴۴۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به پارسال، ۱۹ برابر رشد داشته است.

وی اظهار کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان اکنون در خزانه استان اردبیل موجود است که ما از دستگاه‌های مختلف استان خواسته‌ایم تا پروژه‌ها تعطیل شده و یا نیمه تعطیل شده را فعال کنند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: قرار است از محل سفر رئیس جمهور ۲۷۰ میلیارد تومان منابع که به اجرای ۶۳ پروژه اختصاص یافته است، در پایان سال تزریق شود.

خدابخش ادامه داد: با فعال شدن این پروژه‌‌ها اشتغال جدید ایجاد نشده بلکه شاغلانی که پیش از این در پروژه‌ها فعال بودند بر سر کار خود بازگشته‌اند.

وی بیان کرد: در سالهای گذشته استان اردبیل در جذب اعتبارات به ویژه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی با رکود مواجه و انگیزه برای سرمایه‌گذاری در این استان از بین رفته بود.

رئیس شورای اداری استان با انتقاد از تاخیر شش ساله در راه‌اندازی دانشگاه صنعتی در اردبیل پس از صدور مجوز بیان کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد کار راه‌اندازی دانشگاه صنعتی انجام شده بود و تنها ۱۰ درصد کار باقی‌مانده بود اما‌ این کار هنوز به نتیجه نرسیده است و در کنار دو محور توسعه‌ای کشاورزی و گردشگری باید به توسعه محور صنعت به ویژه در حوزه صنایع دانش‌بنیان و تجارت اقدام کرد چرا که ما می‌توانیم با توجه و بها دادن به محور تجاری صادرات خوبی را به کشورهای روسیه و آسیای میانه داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز