خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

اجرای نظام تعرفه گذاری جدید، موجب ثبات در خدمات پزشکی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۲۴۳

دولت با نرخ‌گذاری جدید در ارائه خدمات و نزدیکی نرخ‌های مراکز دولتی با بخش خصوصی سعی می‌کند تا جلوی پدیده زشت زیر‌میزی را که متاسفانه از سوی تعدادی از پزشکان مشاهده شده، بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: دولت با نرخ‌گذاری جدید در ارائه خدمات و نزدیکی نرخ‌های مراکز دولتی با بخش خصوصی سعی می‌کند تا جلوی پدیده زشت زیر‌میزی را که متاسفانه از سوی تعدادی از پزشکان مشاهده شده، بگیرد.

به گزارش ایلنا از اردبیل، فرهاد پورفرضی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، گفت: ابلاغ بسته سوم طرح تحول سلامت با محوریت ارزش‌گذاری نسبی خدمات پزشکی که از سال ۷۲ تاکنون تقریبا نرخ‌گذاری‌ها جدیدی ابلاغ نشده بود یک تحول عمده در حرکت به سوی یکسان سازی تعرفه‌ها و مقابله با فساد است که بر اساس سیاست جدید وزارت بهداشت و درمان در حدود یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار به این امر اختصاص داده است.

وی افزود: با اجرای این بسته نظر وازرت محترم این است که با رعایت عدالت در پرداختی‌های خدمات پزشکی زمینه ریشه کن شدن پدیده زشت زیرمیزی از خانواده شریف پزشکی فراهم شود.

پورفرضی با اشاره به ارزش گذاری بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ خدمت بهداشتی و درمانی ارائه شده در کتاب تعرفه جدید به تعیین ارزش ۳۰۰ خدمت جدید نیز بر این دامنه تاکید کرد و گفت: تفاوت پرداختی‌های بیمارستان‌های دولتی با بخش خصوصی با تفاوت ۳۰ تا ۴۰ درصدیاست.

وی افزود: ‌ این خود به برخی رفتارهای نامناسب و مقوله زیر‌میزی اثر گذاشته است که دولت با نرخ‌گذاری جدید در ارائه خدمات و نزدیکی نرخ‌های مراکز دولتی با بخش خصوصی سعی کرده تا جلوی پدیده زشت زیر‌میزی را که در تعداد محدودی از پزشکان مشاهده می‌شود، بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: سامانه ۱۶۹۰ طراحی شد تا پذیرای دریافت گزارش‌های مردمی در این زمینه شکایت و گزارش از دریافت‌های نامتعارف در جامعه پزشکی باشد که ما نیز تلاش می‌کنیم تا ۱۵ آبان ماه با تامین زیر‌ساخت‌های لازم و استقرار تیم‌ها و سازماندهی نیرو‌ها زمینه برخورد جدی با این پدیده را حتی تا لغو پروانه پزشکان متخصص پیگیری و انجام دهیم.

وی ادامه داد: البته در استان ما با مراقبت‌ها و نظارت‌هایی که انجام می‌شود تعداد این تخلف‌ها کم و کمتر از انگشتان دست است ولی تلاشمان بر این است تا بتوانیم این تعداد کم و محدود را نیز از بین ببریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: ‌ در ارتقای هتلینگ و خرید تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها به شکل متمرکز تخت‌های بیمارستانی خریداری شده که سهمیه ما ۲۶۴ تخت بیمارستانی است که در تلاش هستیم بین بیمارستان‌ها این تخت‌ها را توزیع کرده و زمینه بهره‌مندی آن‌ها را فراهم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز