خبرگزاری کار ایران

مشاوراستاندار اردبیل در امور جوانان:

جوانان از خطوطی که برایشان ساخته‌ شده خسته‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۲۸۹

مشاوراستاندار اردبیل در امور جوانان: مسیری راکه در حوزه ی جوانان می‌پیمایم آینده مناسبی را برای کشور ترسیم می‌کند / جوانان از اینهمه خطوطی که برایشان ساخته‌ایم خسته شده‌اند.

مشاوراستاندار اردبیل در امور جوانان طی ضمن ابراز خشنودی از مسیر در حال حرکت در حوزهٔ جوانان آیندهٔ مناسبی را برای آنان متصور شد.

آرش بیک‌پور در تشریح دغدغه‌های جوانان به خبرنگار ایلنا گفت: دغدغه‌های جوانان استان با کشور آنچنان متفاوت نیست و تنها تفاوت‌ها در میزان آنهاست. البته باید دغدغه‌ها را به دو گروه نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم کنیم. اگر از منظر یک جوان ایرانی به موضوع بنگریم، اصلیترین دغدغه‌اش آیندهٔ نامشخص است. از این بابت که نمی‌داند آیا خواهد توانست شغلی با توجه به رشته و تخصص مرتبطش پیدا کند یا خیر؟. درصد بیکاری هم در استان اردبیل حدود ۲ درصدی بالا‌تر از متوسط کشوری است. در ادامهٔ مبحثشغلی به ازدواج هم می‌رسیم که به هر حال تشکیل زندگی نیازمند شغل است. وارد جزئیات نمی‌شوم ولی هزینهٔ یک ازدواج هم با توجه به شرایط و رسمی که امروز در استان وجود دارد؛ خود یکی از مشکلات عدیده است.

وی با انتقاد از نحوهٔ برخورد با مسائل جوانان ادامه داد: در بعد بعدی دغدغه‌ها؛ می‌توان به بحثاوقات فراغت و نشاط اجتماعی اشاره کرد. برای جوانانمان چه امکانات تفریحی تدارک دیده‌ایم؟ همیشه از نباید‌ها بیم داده‌ایم. همیشه اندیشیده‌ایم جوان را چگونه مهار کنیم. خطوط را گا‌ها ندانسته و حتی بی‌دلیل آنقدر زیاد کرده‌ایم که گا‌ها از خط و خطوط خسته شده‌اند؛ حال آنکه کمتر به توضیح خطوطی که به نفع خود اوست پرداخته‌ایم. به جوان‌هایمان اطمینان نمی‌کنیم. چند درصد خانواده‌ها در تصمیمات، فرزندان جوان و نوجوان خود را مشارکت می‌دهند؟ چرا خانواده‌ها، معلمین، مدیران مدارس، مسئولین دانشگاهی و در ‌‌نهایت مدیران عالی کشور به این نمی‌اندیشند که روزی همین جوان قرار است تصمیم ساز شود، حال چرا از حالا به پیشرفت فکری و تجربه اندوزی‌اش فکر نمی‌کنیم؟

بیک پوردر بیان تلاش‌ها برای حل مشکلات ومسائل جوانان تصریح کرد: در باب مسائل معیشتی و شغلی، جناب آقای دکتر خدابخش از زمانی که در استان حضور یافته‌اند اغلب تلاششان را معطوف به این موضوع کرده‌اند که انشاالله در آیندهٔ میان مدت و بلند مدت این تلاش‌ها تأثیر مثبت خود بر زندگی مردم استان را نشان خواهد داد. در باب سایر موارد هم سعی شده است در راستای قوت گرفتن تشکلهای مختلف گام برداشته شود. چه تشکل‌های فرهنگی درون دانشگاهی و چه سمنهای جوان که امروزه ضعیف‌ترین دوران خود را می‌گذرانند و امید است با ایجاد شدن سمن‌های جدید روزهای خوبی را در حوزهٔ ان جی اویی شاهد باشیم. منتهی باید این موارد به طور خاصه مورد توجه دانشگاه‌ها و ادارات مربوطه باشد. متأسفانه برخی دانشگاههای استان انجمن علمی دانشجویان و حتی کانون فرهنگی ندارند و با این معانی نا‌آشنا هستند که تشکیل این نهاد‌ها همت مسئولین آن را می‌طلبد. در مورد پارک علم و فناوری استان هم که تلاش‌های جهادی مسئولین مربوطه آن را به نتیجه مثبت منتهی ساخته است، به زودی خبرهای خوبی خواهد رسید.

خوشبختانه نشست­های هم اندیشی استاندار با جوانان استان را با عنوان ریل توسعه آغاز کرده‌ایم. نشست‌هایی که با توجه با عملکرد‌ها اثبات شده کلیشه‌ای نیست و تأثیرگذار است. البته این نشست‌ها شامل کلیه­ ی موضوعات توسعه است که به صورت تخصصی در موضوعات اقتصادی و سیاسی و فرهنگی تشکیل می‌شود. در رابطه با شهرستان‌ها هم بار‌ها از فرمانداران برگزاری چنین نشستهایی با جوانان شهرستان‌ها درخواست شده که به جز سرعین شهرستان دیگری چنین برنامه‌ای را برگزار نکرده است.

وی با اشاره به اهمیت احزاب و تشکلهای دانشجویی گفت: احزاب قوی یعنی اتاق فکر قوی. حزبی که دولت سرکار بیاورد اتاق فکری در کنار دولت خواهد بود. یعنی دولت همواره برای عملکرد‌هایش از مجموعه‌ای متخصص بهره خواهد جست. یعنی مسیر راهی را ترسیم خواهند کرد که درصد ریسک را پایین برده و به نتیجه منتهی شود. منتهی هنوز با این مفهوم بسیار فاصله داریم؛ هر چند در شرایط کنونی هم پرکار شدن احزاب و همچنین تشکلهای اسلامی دانشگاه‌ها بسیار با اهمیت است و می‌تواند به نشاط سیاسی و آگاهی افزایی در جامعه کمک کند. رساندن جامعه به حمایت از تفکر به جای حمایت از فرد گام بلندی در راستای توسعهٔ فکری جامعه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز