خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خبر داد:

زراعت غلات دانه ریز تا سطح ۲۰۰ هزارهکتار بیمه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۸۳۸

کشاورزانی که در مناطق سردسیر استان کشت و زرع می کنند می توانند تا دهم آذرماه ودر مناطق شمالی و گرمسیر تا پانزدهم دی ماه با مراجعه به کارگزاران اقدام به بیمه محصولات خود کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با اعلام این خبر افزود: با توجه به پتانسیل ها و قابلیت های بالایی که بخش کشاورزی استان دارد برنامه ریزی شده است تا در سال زراعی جاری سطح بیمه زراعت غلات دانه ریز را به دویست هزار هکتار رسانیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی اردبیل خلیل نیکشاد اضافه کرد: کشاورزانی که در مناطق سردسیر استان کشت و زرع می کنند می توانند تا دهم آذرماه ودر مناطق شمالی و گرمسیر تا پانزدهم دی ماه با مراجعه به کارگزاران اقدام به بیمه محصولات خود نمایند البته سطح زیر کشت غلات پائیزه پیش بینی می شو تا بیش از ۴۰۰ هزار هکتار برسد.

وی افزود: از هم اکنون اکیپ های چرخشی، گردشی به صورت مرتب و منظم، متشکل از کارگزاران بیمه ونمایندگان صندوق بیمه و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستانها به تمامی روستاها سرکشی می نماید و با برگزاری کلاسهای آموزشی و آموزش های انفرادی کشاورزان را جهت بیمه محصولات زراعی خود تشویق و راهنمایی خواهند کرد.

خلیل نیکشاد در ادامه سخنان خود افزود: بر اساس هماهنگی ها ی بعمل آمده با صندوق بیمه محصولات کشاورزی سعی و تلاش داریم تا خسارت وارده در اثر بیماری زنگ زرد و فوزاریوم را نیز زیر پوشش بیمه قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز