خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل

همکاری شرکت‌های دانش بنیان و ارگان‌ها موجب توسعه می‌شود

شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل به مناسبت هفته پژوهش با حضور استاندار اردبیل صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، استاندار اردبیل در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: نقطه شروع و جهش توسعه استان ارزشگذاری به فکرهای ناب دانشجویان و کارآفرینان و مشارکت شرکت‌های دانش بنیان با دستگاه‌های اجرایی است در شرایطی که دولت هم در این زمینه نقش حمایتی را خواهد داشت.

مجید خدابخش تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان که نوپا هستند گاه شاید موفق نباشند، اما نگران نباشند چرا که شکست یعنی تجربه اندوزی و برای موفقیت نیاز است که اهل ریسک باشند.

وی افزود: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار صرفا برای معرفی کالاهای تولیدی چه از نوع دانش بنیان و چه غیر دانش بنیان نیست، بلکه با برگزاری این نمایشگاه‌ها باید راه توسعه استان را هموار کنیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: در عصر حاضر دیگر بحث قدرت اقتصادی و نظامی مطرح نیست، بلکه قدرتمند کسی است که دانایی دارد و دانش و علم خود را به ثروت تبدیل می کند، همین گوشی تلفن همراه که در دست دارید نمونه بازر این جابجایی قدرتها است.

خدابخش گفت: ما در استان پیش نیازهایی داشتیم که کم کم در حال رسیدن به نقطه هدفگذاری هستیم، گام نخست احترام به کارآفرین و سرمایه گذار بود که به این مهم در سالهای اخیر دست یافته‌ایم.

وی افزود: گام دوم تغییر تفکر است که در خانواده‌ها، دانشگاه‌ها و فارغ التحصیلان آن باید اتفاق بیفتد و باید روی اشتغال در دستگاه‌های دولتی خیلی حساب باز نکنند.

استاندار تصریح کرد: فرصت اشتغال در دستگاه‌های دولتی بسیار محدود است و مسیر اشتغال استان از تشکیل شرکت‌های دانش بنیان می‌گذرد.

خدابخش با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها در استان باید زمینه‌های حضور سرمایه گذاران را فراهم کند خاطرنشان کرد: منطقه آزاد تجاری، منطقه ویژه اقتصادی و پارک علم و فناوری از جمله  این زیرساخت‌ها است.

وی تاکیدکرد: جوانان باید دوره‌های مختلفی از جمله آموزش زبان انگلیسی، انتقال تکنولوژی، بازار یابی، هتلینگ و آموزش‌های مربوط به ارز و تجارت بین الملل را گذرانده و برای گسترش ارتباطات تلاش کنند.

استاندار با بیان اینکه تشکیل صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور کمک به تحقق و توسعه اقتصاد دانش بنیان و تکمیل زنجیره ایده تا تجاری‌سازی نوآوری‌ها که در 100 سال گذشته تاریخ ایران بی‌نظیر است، یک فرصت طلایی برای فارغ التحصیلان و اعضای هیئت علمی محسوب می‌شود.  

خدابخش اظهارکرد: وظیفه ما بستر سازی است و این نمایشگاه یکی از آنها است که تلاقی دانش و صنعت است.

وی با اشاره اینکه مشارکت و همکاری شرکت‌های دانش بنیان و دستگاه‌های اجرایی نقطه شروع توسعه استان است، تصریح کرد: اگر بخواهیم عقب ماندگی‌های استان راجبران کنیم، با توجه به اقتضائات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این تنها راه است.

کد خبر : ۳۲۷۳۹۲