خبرگزاری کار ایران

سرپرست پارک علم و فناوری استان اردبیل

نمایشگاه امسال تنها یک ویترین نیست

سرپرست پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: نمایشگاه امسال دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار از شکل برگزاری در سال‎های گذشته فاصله گرفته و از نظر مکانی، زمانی، محتوایی و متولی تغییر یافته است.

به گزارش ایلنا، دکتر عبدالقیوم قلی پوری در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان افزود: پس از محول شدن دبیرخانه برگزاری به پارک علم و فناوری استان، ظرف یک هفته به صورت شبانه‌روزی با ساماندهی شرکت‌های دانش بنیان، واحدهای فناور، مراکز آموزش عالی و دستگاه‌های اجرایی نمایشگاه امسال برای اولین بار در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل آغاز به کار کرد.

وی گفت: با توجه به دستور وزیر علوم تحقیقات و فناوری استان‌ها نمایشگاه‌های خود را کمی زودتر برپا کردند تا بتوانند با شرکت در نمایشگاه هفته پژوهش در تهران در دو جبهه علمی حضور سودمند داشته باشند.

سرپرست پارک علم و فناوری استان عنوان کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار حامل  پیامی است که فرستنده آن جوانان و دانش پژوهشان با شعار ما می‌توانیم است و از سوی دیگر گیرنده پیام بازدید کننده‌ها بالاخص مسئولان استانی است که دست آنان را بگیرند تا به سوی موفقیت باهم گام برداریم.

قلی پوری تاکید کرد: حال پارک علم و فناوری استان انتظار دارد تا ارگان‌های مختلف نیازهای خود و کالا و خدمات اداری شان را از طریق شرکتهای دانش بنیان و واحدهای فناور تهیه کنند.

وی افزود: امیدوارم روزی برسد که آموزش برای اشتغال‌زایی و توانمندسازی باشد و جای آموزش برای مدرک را بگیرد، همچنین پژوهش برای توسعه و نه صرفا برای تولید مقاله و ارتقا هیئت علمی باشد.

سرپرست پارک علم و فناوری استان تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی، جلسات ادارت و سازمان‌ها در جوار نمایشگاه، مشاوره و راهنمایی پنل مستقر در غرفه دبیرخانه برگزاری نمایشگاه، استقرار صندوق کارآفرین امید جهت اعطای تسهیلات از جمله برنامه‌های محتوایی نمایشگاه امسال است.

قلی پوری با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال تنها یک ویترین نیست بلکه یک رسانه است و تلاش می کند تا تلاقی دانش و صنعت، بخش خصوصی و دولت، نخبه و مسئول باشد که تلاقی هایی از جنس همگرایی و همسویی است.

وی افزود: دستاوردهای ارائه شده در 4 کارگروه و13 حوزه تخصصی است و براساس زمینه فعالیت و یا کالای تولیدی یا خدمات تفکیک غرفه ها صورت گرفته است که از جمله آنها می‌توان به حوزه کشاورزی، محیط زیست، آی سی تی، الکترونیک، تجهیزات پزشکی و نانو اشاره کرد.

سرپرست پارک علم و فناوری استان در پایان سخنان خود تصریح کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان تا هفدهم آذر ماه آماده بازدید عموم علاقه‌مندان است.

کد خبر : ۳۲۷۳۹۵