خبرگزاری کار ایران

رستم‌نژاد:

نماد حیات‌وحش استان اردبیل بازشماری شد

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان گفت: به منظور تعیین جمعیت قرقاول موجود در زیستگاه‌های استان، چگونگی پراکندگی آنها در این مناطق و ارزیابی وضعیت زیستگاه‌ها، بازشماری نهایی پائیزه قرقاول انجام شد.

به گزارش ایلنا، ودود رستم‌نژاد بررسی عواملی همچون وضعیت پناهگاه، آب و غذا، امنیت و میزان شکار و صید را از جمله اهداف اصلی این بازشماری برشمرد و گفت: در این بازشماری بالغ بر 100 طاقه قرقاول شمارش گردید.

رستم‌نژاد درباره پراکندگی این پرنده در استان اردبیل گفت: قرقاول پرنده بومی استان اردبیل بوده و در بیشه زارهای نوار مرزی شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار و پارس‌آباد و در تمام فصول سال قابل مشاهده است.

وی افزود: به دلیل اشتراک زیستگاه بین دو کشور ایران و جمهوری‌آذربایجان، جمعیت قرقاول بین دو کشور در حرکت است و چنانچه عامل تهدیدکننده‌ای در هر یک از زیستگاه‌های دو کشور به وجود آید قرقاول به نقاط امن‌تر کوچ می‌کند، به همین علت سرشماری دقیق این پرنده در منطقه دشوار است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان‌اردبیل، ایجاد آتش‌سوزی در زیستگاه قرقاول و شکار غیرمجاز را از عوامل تهدید کننده حیات این‌گونه ارزشمند جانوری عنوان کرد. قرقاول به عنوان نماد حیات وحش استان اردبیل معرفی شده است.

کد خبر : ۳۲۸۱۱۰