خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی خبر داد:

اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا در مقایسه آمار مبتلایان بسیار کم است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۰۳۵

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: از ابتدای شروع پلاسما درمانی تاکنون 280 بیمار بهبود یافته کووید ۱۹ برای اهدای پلاسما مراجعه کرده‌اند که ۲۱۵ نفر از آنان واجد شرایط بودند و موفق به اهدا پلاسما شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه مهدویانی افزود: با توجه به موج سوم و افزایش مبتلایان به بیماری کووید ۱۹، به پلاسمای بیشتری برای بهبود بیماران نیاز است و مجموعه انتقال خون استان مرکزی خواستار همکاری بیشتر افراد واجد شرایط در این خصوص است. در حالی که میزان اهدای پلاسما توسط بهبود یافتگان از بیماری کرونا، در مقایسه با آمار مبتلایان بسیار کم است و در این رابطه نیاز است که بهبودیافتگان برای نجات جان بیماران همکاری بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با گذشت چند ماه از شیوع  ویروس کرونا و با توجه به افزایش میزان شیوع آن در ماه‌های اخیر، تقاضا از سوی بیمارستان‌ها برای دریافت پلاسمای بهبود یافتگان افزایش یافته است. خون بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ می‌تواند به درمان عفونت ناشی از این ویروس کمک کند و به‌ همین دلیل از این افراد درخواست شده تا پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به اینکه پلاسمای بهبود یافتگان از کووید ۱۹ اکنون به عنوان یک درمان در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، مجموعه انتقال خون کلانشهر اراک ظرفیت لازم برای دریافت پلاسما از بهبودیافتگان از کووید ۱۹ را دارد و این افراد یک ماه بعد از درمان با مراجعه به پایگاه های انتقال خون این کلانشهر، می توانند در این اقدام مشارکت کنند.

مهدویانی تصریح کرد: ۵۰۰ سی سی پلاسما به روش آفرزیس از هر فرد بهبود یافته کووید ۱۹ گرفته می‌شود و بقیه خون که شامل گلبول قرمز و پلاکت است به خون اهدا کننده، باز می‌گردد. بهبود یافتگان کرونا اطمینان خاطر داشته باشند که اهدای پلاسما بعد از بهبودی به هیچ عنوان سیستم ایمنی بدن آنان را تضعیف نخواهد کرد و با اطمینان خاطر می توانند برای نجات بیماران و اهدای پلاسما اقدام کنند. پلاسمای بهبود یافتگان از این بیماری دارای آنتی بادی است و در درمان دیگر بیماران کووید ۱۹ که اکنون فرآیند درمان را طی می‌کنند، تأثیر بسیاری دارد و می‌تواند نجات‌بخش جان آنان باشد.

وی بیان داشت: اهدای پلاسما تنها در مرکز استان و در کلانشهر اراک انجام می‌شود و امکان دریافت آن از بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های تابعه استان وجود ندارد. به همین دلیل از متقاضیان واجد شرایط درخواست می‌شود در این خصوص به این کلانشهر مراجعه کنند. چرا که پلاسمای گرفته شده از بیماران بهبود یافته از کووید ۱۹ باید بلافاصله در حالت انجماد قرار گیرد که دستگاه مورد نظر در شهرستانها موجود نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز