خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی بهره وری کشور:

ارتقای بهره‌وری نیازمند توجه بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۹۵۴

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: یکی از زیربناهای اصلی برای ارتقای بهره وری بهبود فضای کسب و کار و انرژی است که باید به صورت ویژه تری به آن توجه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فاطمه پهلوانی امروز در جلسه شورای مدیریت توسعه استان قزوین، اظهار کرد: در سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که با توجه به اینکه روند قانون پنجم برنامه ششم توسعه تأخیر زیادی داشته است بیش از این استان‌ها را برای اجرای مصوبات و طرح‌های خود، منتظر دستگاه‌های ملی نگذاریم.

رئیس سازمان ملی بهره وری کشور اضافه کرد: برنامه ریزی یک موضوع دو وجهی است و نباید دستگاه‌های استانی منتظر تصمیمات دستگاه‌های کشوری باشند و در موارد نیاز باید تصمیمات و برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.

پهلوانی ادامه داد: در سال ۹۸ با بررسی وضعیت کشور به این نتیجه رسیدیم که استان‌ها در تدوین برنامه‌های ملی بخش‌ها و هم در مسیر اجرا باید همکاری بیشتری را با دستگاه‌های ملی داشته باشند و در این زمینه سازمان ملی بهره وری باید ارتباط بیشتر و عمیق‌تری با دستگاه‌های استانی برقرار کند.

وی بیان کرد: جایگاه سازمان بهره وری در برنامه ریزی منطقه‌ای و بخشی، هماهنگ کننده و یکپارچه کننده است و بهره وری از سطح بخش و منطقه آغاز و در سطح کلی، یکپارچه می‌شود و اگر این فرمول اجرایی نشود در مسیر توسعه با مشکل روبه رو می‌شویم.

این مقام مسئول یادآور شد: کمیته بهره وری استان در خط مقدم نظام یکپارچه سازی قرار دارد و در سطح کلان هم سازمان ملی بهره وری اقدامات لازم را انجام می‌دهند تا مسیر بهره وری در کشور به درستی انجام شود.

رئیس سازمان ملی بهره وری کشور خاطرنشان کرد: البته به صورت کلی بهره وری نباید در قید و بند ساختار باشد و باید به دغدغه مدیران و مسوولان تبدیل شود و رفتارهای مسوولان باید با استانداردهای بهره وری تطبیق پیدا کند.

پهلوانی افزود: بهره‌وری مفهمومی چند وجهی است و زیرساخت بهره وری باید در آموزش یک کشور شکل بگیرد که در این زمینه فعالیت‌های کمی در کشور صورت گرفته است، البته هماهنگی مطلوبی بین سازمان با وزارت آموزش و پروش صورت گرفت که متاسفانه اقدامات انجام شده به دلیل کرونا معلق شد و امیدواریم با ریشه کن شدن این ویروس، موضوع را دنبال کنیم.

وی گفت: سازمان بهره وری، یک سازمان حاکمیتی است که در طول تأسیس خود بارها منحل، جا به جا و تغییر نام پیدا کرده و تأخیر زیادی در تشکیل سازوکار بهره وری داشته ‌ولی با همین شرایط هم در چند سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: اقتصاد کشور یک اقتصاد دولتی است و عملکرد دولت در فعالیت بنگاه‌های اقتصادی تأثیر می‌گذارد به همین دلیل باید در وهله نخست فعالیت سازمان بهره وری از دولت آغاز شود و پس از آن به سمت بنگاه‌های اقتصادی برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز