خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای استان اردبیل خبر داد:

کلاهبرداری با ترفند دریافت بیعانه‌ در خریدهای اینترنتی/ خریداران قبل از دریافت کالا هیچ وجهی پرداخت نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۷۴۶

رئیس پلیس فتای استان اردبیل با اشاره به ترفند دریافت بیعانه در قبال ارسال کالا در سایت‌ و اپلیکیشن دیوار گفت: کاربران این برنامه قبل از مشاهده و تست سلامت کالا بیعانه‌ای را پرداخت نکنند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی قهرمان طالع عنوان کرد: کلاهبرداران سایبری با زیرکی خاصی کالاها و خدماتی را در سایت دیوار ثبت کرده و با نوشتن مشخصات و قرار دادن عکس‌های جعلی و همچنین قیمت‌های کف بازار کاربران را ترغیب و با فریب آنان، در قبال نگه‌داشتن آن کالا یا ارائه خدمات درخواست واریز بیعانه می‌کنند. 

وی افزود: در این روش شیادان سایبری پس از تماس مشتری به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که آن کالا یا خدمات دارای مشتریان زیادی است و با زیرکی با مطرح کردن و شرط گذاشتن دریافت بیعانه قول می‌دهند که جنس مورد نظر را برای مشتری نگه‌داشته و پس از اخذ وجه برای مشتری ارسال کنند که در این مواقع حتی برخی از کاربران حاضر می‌شوند تا کل مبلغ کالا را نیز پرداخت کنند. 

رئیس پلیس فتای استان اردبیل تاکید کرد: به هیچ عنوان قبل از دریافت کالا، وجهی بابت بیعانه برای فروشنده کالا در سایت‌های واسط واریز نکنید. 

سرهنگ قهرمان طالع ادامه داد: این کلاهبرداران سایبری با بهره‌مندی از کارت‌های عابر بانک اجاره‌ای، سرقتی و یا کپی، وجوه انتقالی به این کارت‌ها را جابجا کرده و از طرق مختلف مثل جایگاه سوخت، مراکز خرید و ... تبدیل به وجه نقد و یا کالا می‌کنند.   

رئیس پلیس فتا استان اردبیل توصیه کرد: کاربران سایت دیوار علاوه بر توجه به این نکته که ثبت آگهی در این برنامه کاملاً رایگان است، به‌هیچ‌وجه وجهی را قبل از دریافت کالا واریز نکرده و در صورت مشاهده آگهی مشکوک آن را هم به مدیر سایت و هم از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز