خبرگزاری کار ایران

۶۱ وقف در خراسان جنوبی ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۳۵۵

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان گفت: ۶۱ وقف جدید پارسال در خراسان جنوبی به ثبت رسید.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام بخشی پور گفت: این موقوفات با نیات مختلف از جمله ثبت ۶۱ وقف در خراسان جنوبی کمک به مساجد، مساعدت مزدوجین، عزاداری، امور خیریه ، کمک به ایتام و ازدواج به ثبت رسیده است.

بخشی پور افزود: پارسال ۱۰ موقوفه قرآنی در استان به ثبت رسید، اما هنوز موقوفات قرآنی اندکی در استان وجود دارد و در راستای اجرای برنامه‌های قرآنی به مشکل می‌خوریم. 

وی همچنین بر وقف با نیات روز جامعه با توجه به مشکلات آحاد جامعه تأکید کرد و خواستار وقف در زمینه‌های مختلف درمان، اشتغال و ازدواج برای جوانان شد.  

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به اجرای طرح امین موقوفات در استان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح فعالیت‌های خوبی انجام شده و افرادی که امین و صدیق باشند می‌توانند امور موقوفات را در دست بگیرند .

وی یکی از مهم ترین وظیفه اوقاف و امور خیریه را حفظ و احیای موقوفات در جامعه دانست و  افزود: انتخاب امین موقوفات در شهر‌های و روستا‌هایی که دارای موقوفه هستند باعث احیای وقف و موقوفات و پرداخت مال الاجاره موقوفات خواهد شد که این امر در نهایت احقاق حقوق موقوفات و اجرای دقیق و امینانه موقوفات خواهد انجامید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز