خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان:

11 هزار و 200 دانش آموز قزوینی در طرح سنجش سلامت شرکت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۴۳۴

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین گفت: در سال تحصیلی جاری 20 هزار و 700 نفر از دانش آموزان ورودی پایه اول در طرح سنجش سلامت ثبت نام کرده و 11 هزار و 200 نفر مورد سنجش قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید معرفت الله احمدی با اشاره به طرح سنجش دانش آموزان پایه اول گفت: در سال تحصیلی جاری حدود 22 هزار دانش آموز در پایه اول تحصیل خواهند کرد که 20 هزار و 700 نفر آن‌ها در طرح سنجش سلامت ثبت نام کرده و 11 هزار و  200 نفر مورد سنجش قرار گرفتند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین ادامه داد: در نتیجه سنجش سلامت یک‌هزار و 700 دانش آموز ورودی پایه اول که به مشکلات شنوایی، بینایی و جسمی و حرکتی مشکوگ بودند به پایگاه‌های تخصصی ارجاع شدند.

وی ابراز کرد: سنجش نوآموزان استان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا پایان شهریور  ماه در 17 پایگاه ثابت و سیار و یک پایگاه تخصصی ادامه  دارد.

این مسئول افزود: در طرح سنجش نوآموزان از نظر سلامت شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی، معاینات عمومی، پزشکی، غربالگری، اوتیسم، بیماری‌های پوست و مو و ارزیابی شایستگی‌های حرکتی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در سال جاری در سنجش سلامت نوآموزان از نظر دارا بودن بیماری‌های خاص مانند  دیابت، هموفیلی، صرع و بیماری قلبی و عروقی نیز شناسایی می‌شوند.

احمدی گفت: 150 نفر در اجرای طرح سنجش در حال فعالیت هستند و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استثنایی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز