خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت صدور مجوز سفر به خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۸۹۲

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به درخواستی که از ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم، به همه استان‌ها ابلاغ شده است که تا اطلاع ثانوی هیچ استانی مجوزی برای ورود به خراسان رضوی صادر نکند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان که در محل سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طبیعتا وضعیت مشهد با همه شهرهای استان متفاوت بوده و هم‌اکنون طبق آماری که داده شد، بیش از ۷۰ درصد مشکلات ما از نظر بیماران سرپایی، بستری‌های جدید و فوتی‌ها در شهر مشهد است. 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید تمرکز ویژه‌ای در شهر مشهد داشته باشیم، افزود: حتما فرماندار مشهد در بحث نظارت بر رعایت پروتکل‌ها باید همچنان به مانند قبل حضور داشته باشد و این امر باید تشدید شود. 

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های دارای مسئولیت در بحث نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید ورود پیدا کنند، گفت: همچنین نیاز است تا در خصوص میزان ظرفیت‌های مراکز درمانی اعم از تخت‌های بستری و تجهیزات پیش‌بینی‌های لازم صورت بگیرد تا به سرعت اجرایی شود. 

معتمدیان در ادامه با بیان اینکه همه ساختار دانشگاه علوم پزشکی باید در راستای مقابله با کرونا باشد، تصریح کرد: اجرای تمامی مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا باید مورد توجه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد. 

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مراکز ۱۶ ساعته که مسئولیت پذیرش بیماران کرونایی را دارند باید ۲۴ ساعته شوند. 

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام عزاداری ماه محرم و لزوم رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در این مقطع، خاطرنشان کرد: ابلاغیه‌ای را کمیته امنیتی وزارت کشور ارسال کرده است و برنامه‌ها همگی مشخص است. در این راستا مسئولیت اجرا در ایام محرم بر عهده سازمان تبلیغات و مسئولیت نظارت بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی است که طبیعتا نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها هم همکاری خواهند داشت.

وی گفت: همچنین با توجه به درخواستی که از ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم، به همه استان‌ها ابلاغ شده است که تا اطلاع ثانوی هیچ استانی مجوزی برای ورود به خراسان رضوی صادر نکند.

پیش از این جلسه در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، استاندار خراسان رضوی دقایقی به صورت ویدئو کنفرانس در حضور ابراهیم رئیسی از آخرین وضعیت استان گزارشی ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز