خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

رگبار پراکنده باران در بیشتر مناطق کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۵۹۷

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی گفت: امروز بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، استان مرکزی، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، ارتفاعات جنوب کرمان و هرمزگان و نیز در ارتفاعات البرز مرکزی شامل استان‌های تهران، البرز، قزوین و مازندران رگبار پراکنده باران رخ می‌دهد که گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.
 
وی ادامه داد: فردا همین شرایط را در بخش‌هایی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از جنوب کرمان شاهد خواهیم بود. روز چهارشنبه هم ادامه بارش‌ها را در همین مناطق خواهیم داشت. روز‌های پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود. به جز مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی که باز هم بارش‌ها در این مناطق به شکل پراکنده خواهد بود.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: اما پدیده دیگر وجود باد شدید است که با توجه به افزایش سرعت وزش باد در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه بخش‌هایی از استان‌های ایلام و خوزستان احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد. طی پنج روز آینده نیز در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و خراسان جنوبی وزش باد شدید رخ خواهد داد که احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق وجود دارد. طی پنج روز آینده شرق دریای عمان را هم مواج پیش بینی می‌کنیم.

رفیعی درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: تهران هم امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود. حداکثر دمای هوا در تهران امروز به سی و هشت درجه بالای صفر خواهد رسید و حداقل دما هم به بیست و هفت درجه سانتیگراد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز