خبرگزاری کار ایران

غلامی خبر داد:

ممنوعیت سفر به شهرهای گردشگری اصفهان/ همه مجوزهای تردد بین استانی فاقد اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۴۱۰

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: سفر به شهرهای دارای جاذبه گردشگری استان از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۴ مرداد جاری تا پنجم شهریور امسال ممنوع شد و همه سفرهای بین استانی نیز کنترل می‌شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان،حجت‌الله غلامی، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: محدودیت‌های جدیدی با توجه به وضعیت بحرانی کشور در زمینه کرونا در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا وضع شد که بر اساس آن از ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه تا پایان وقت روز جمعه پنجم شهریور، سفرهای بین استانی ممنوع است و فقط ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر مُجاز به تردد هستند.

وی با بیان اینکه در این مدت همه مجوزهای صادر شده برای تردد بین استانی نیز فاقد اعتبار است، اظهار داشت: در داخل استان نیز در مدت مذکور سفر به شهرهای دارای جاذبه گردشگری مانند باغبهاداران، چادگان، خوانسار، قمصر، نیاسر، نطنز، کاشان، سمیرم و فریدونشهر ممنوع است و فرمانداری‌ها موظف به کنترل ورودی‌های شهر هستند.

غلامی با اشاره به اینکه دوربین‌های ثبت تخلف از ساعت ۱۲ روز یکشنبه در ورودی‌های استان فعال می‌شود، تصریح کرد: اگر خودرویی بدلیل تخلف از محدودیت‌های اعلام شده در این ایام، جریمه شود و تا یک ماه آینده آن را نپردازد، مبلغ جریمه ۲ برابر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه طبق گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اصفهان با روند روبه‌رشد آمار بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا مواجه است، گفت: بر اساس مُصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، همه اداره‌ها، صنوف(جز صنوف ضروری) و بانک‌ها از دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد جاری تعطیل هستند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان اضافه کرد: در این مدت فقط اداره‌های خدمات ضروری مانند آب، برق، گاز، اورژانس و آتش نشانی فعالیت دارند و در بین صنوف نیز فقط واحدهای صنفی ضروری مانند مواد غذایی و بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند.

غلامی، هدف از اِعمال این محدودیت‌ها را در خانه ماندن مردم در روزهای پیش‌رو و احتراز از برگزاری دورهمی و شیوع بیشتر ویروس کرونا دانست و خاطرنشان کرد: نظارت و بازرسی برای اجرای این مُصوبه‌ها و محدودیت‌ها از امروز یکشنبه در استان اصفهان تشدید می‌شود.

وی در باره نحوه برگزاری مراسم عزاداری ماه مُحرم در روزهای آینده نیز گفت: مسوولیت برگزاری این مراسم با سازمان تبلیغات اسلامی است و کارگروهی در این زمینه برای نظارت بر چگونگی برگزاری مراسم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط این سازمان تشکیل شد.

وی با تاکید بر اینکه تخلف‌های مُحرز شده به دستگاه قضایی معرفی می‌شود، خاطرنشان کرد: جرائمی برای مُتخلفان و افرادی که برخلاف مُصوبه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رفتار می‌کنند در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز