خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مسکن خلخال به ایلنا خبر داد؛

عدم همکاری شهرداری خلخال در اجرای طرح اقدام ملی مسکن / 80 واحد در انتظار تغییر کاربری / به تاکیدات استاندار عمل نشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۰۷۷

رئیس بنیاد مسکن شهرستان خلخال در استان اردبیل گفت: برای 80 واحد از طرح اقدام ملی مسکن، منتظر صدور جواز تغییر کاربری از سوی شهرداری هستیم.

محمد حاتمی رئیس بنیاد مسکن شهرستان خلخال در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: شهرستان خلخال دارای 142 روستا است که 48 درصد جمعیت این شهرستان را تشکیل می دهد. 12 هزار و 595 خانوار با جمعیت 41 هزار نفر در 3 بخش مرکزی، شاهرود و خورش رستم در این روستاها ساکن هستند.

وی با بیان اینکه از تعداد 142 روستای شهرستان، 98 روستا بالای 100 خانوار هستند، افزود: طرح هادی در این 98 روستاها انجام شده و در 20 روستای دیگر نیز بازنگری طرح هادی انجام گرفته و طرح هادی امسال در 9 روستا نیز این طرح مورد بازنگری قرار می گیرد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان خلخال ادامه داد: از آغاز اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار به تعداد 60 روستا حداقل یک فاز از طرح هادی اجرا شده است؛ در روستاهای گیله وان و اندبیل نیز به عنوان روستاهای هدف گردشگری، این طرح از سال های گذشته و امسال وارد فاز عملیاتی شده و در حال اجرا است.

حاتمی در رابطه با میزان آسفالت ریزی در روستاها نیز بیان کرد: امسال بالغ بر 40 هزار مترمربع آسفالت در 7 روستا اجرایی می شود و در 9 روستا نیز اجرای سنگ فرش و دیوار ساحلی در حال انجام است.

این مسئول در خصوص اعطای سند مالکیت به روستائیان نیز بیان کرد: از 12 هزار و 595 خانوارروستایی، برای 7 هزار و 800 خانوار با همکاری ثبت اسناد شهرستان، سند مالکیت صادر شده است.

حاتمی با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان خلخال، اذعان کرد:  احداث 140 واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای سالجاری تعریف شده که 60 واحد از آن در حال اجرا است و 80 واحد دیگر در مرحله خاکبرداری اولیه قرار دارد که در این خصوص خواستار مساعدت شهرداری طبق توافقات قبلی جهت تغییر کاربری زمین احداثی این واحدها هستیم.

وی افزود: طبق تاکید استاندار اردبیل در بهمن ماه سال 99 مقرر شد شهرداری ظرف 15 روز نسبت به تغییر کاربری زمین محل احداث این واحدها اقدام کند، اما شهرداری نسبت به این مورد اقدامی انجام نداده و با وجود اینکه در حال خاکبرداری این پروژه ها هستیم، اگر پروانه ساخت از سوی شهرداری صادر نشود احداث 80 واحد مسکن اقدام ملی در این شهرستان با مشکل مواجه خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان خلخال در رابطه با عملیات مقاوم سازی خانه های روستایی نیز بیان کرد: از 12 هزار و 595 خانوار روستایی این شهرستان، 6 هزار و 700 مسکن روستایی از محل اعتبارات بنیاد مسکن مقاوم سازی شده است؛ 261 خانوار نیز در قالب طرح مسکن محرومین از وام 50 میلیون تومانی و کمک 30 میلیون تومانی بلاعوض برخوردار شده اند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز