خبرگزاری کار ایران

جوان‌گرایی درمان درد فوتبال آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۲۰۷

دو تیم تراکتور و ماشین سازی تبریز در یک اقدامی سنت شکنانه از وضیعت جذب بازیکنان گران قیمت خارج شده و به نحوی می‌خواهند با میدان دادن به جوانان این خطه دوباره مثل سالهای دور فوتبال ایران اسطوره هایی مانند دین محمدی و باقری تقدیم فوتبال کشور کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز ،تیم‌های فوتبال آذربایجان و تبریز این روزها حال و روز خوشی نداشته و هر دو تیم مطرح این دیار به واسطه عدم مدیریت صحیح روزهای خوشی را سپری نمی‌کنند.

تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی از روزی که به بخش خصوصی واگذار شدند اوایل روزهای بهتری را می‌گذراندند اما رفته رفته این روزها تبدیل به روزهای ناخوشی شد که حال شاهدش هستیم، چرا که مالکیت هر دو تیم برای به دست آوردن دل هواداران دست به اقدامات موقتی نظیر جذب ستاره‌های گران‌قیمت زدند.

اما جذب این ستاره‌ها مثل مسکنی بود که پس از مدتی اثرش از بین می‌رفت، کما اینکه حال شاهد چنین مسأله‌ای هستیم و تیم‌های تراکتور و ماشین با رفتن زیر بدهی‌های سرسام‌آور و بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی‌شان کاسه چه کنم چه کنم به دست گرفته‌اند.

فوتبال آذربایجان و تبریز برای ادامه حیاتش لازم است از گذشته درس عبرت بگیرد جایی که از مدت‌ها پیش برخی تیم‌های دوست داشتنی‌اش مانند کمپیدورو، موتوژن، پتروشیمی، شهرداری و گسترش فولاد منحل شده بود و در میان این همه فقط تراکتور و ماشین‌سازی به واسطه پرهوادار و مردمی بودنشان زنده مانده‌اند.

این دو تیم می‌بایست از امسال که در وضعیت نابسامان اقتصادی قرار گرفته‌اند دست به جوان‌گرایی «اصولی» زده و از تیم‌های امید و جوانان خود که نتایج بسیار خوبی نیز کسب کرده‌اند بازیکنان بااستعداد و جویای نام را استخراج کنند. با این کار هم خون جدیدی به رگ‌های این تیم‌ها تزریق و هم استعدادهای درخشان به فوتبال کشور معرفی خواهد شد.

البته جوانگرایی چالش‌های خاص خود را به همراه دارد و به تنهایی نمی‌تواند راهکار باشد، به عبارتی این امر لازم اما کافی نیست؛ لذا استفاده از بازیکنان باتجربه و باکیفیت که نفرات جوان بتوانند در کنار آن‌ها به مرحله نمو رسیده و به روند پیشرفت خود تسریع بخشند، ضروری به نظر می‌رسد.

بنابراین اگر جوانگرایی با برنامه‌ریزی و هدفگذاری مناسب انجام پذیرد نتایج خیلی بهتری خواهد داشت و می‌تواند آینده فوتبال آذربایجان را بیمه کند. ناگفته نماند که این کار در اوایل دهه هفتاد امتحان خود را به خوبی پس داد و واسیلی گوجا، مربی فقید رومانیایی با کشف جوانان مستعد توانست فوتبال این دیار را شکوفا کند.

فرشید ولی‌زاده-سرپرست ایلنا در آذربایجان شرقی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز