خبرگزاری کار ایران

مدیر امور زراعت استان:

خشکسالی تولید محصولات دیم در قزوین را بیش از ۶۰ درصد کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۱۰۵

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: باتوجه به بروز خشکسالی و کاهش شدید و بیش از ۵۰ درصدی بارندگی‌ها تولید محصولات کشاورزی دیم در استان ۶۰ تا ۶۵ درصد و محصولات آبی نیز بین ۲۰ تا ۳۰ ‌درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، تورج بنیادی با اشاره به تاثیر خشکسالی در تولید محصولات کشاورزی استان گفت: باتوجه به بروز خشکسالی و کاهش شدید و بیش از ۵۰ درصدی بارندگی‌ها تولید محصولات کشاورزی دیم در استان ۶۰ تا ۶۵ درصد و محصولات آبی نیز بین ۲۰ تا ۳۰ ‌درصد کاهش داشت.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین عنوان کرد: باوجود کاهش بارندگی‌ها و تاثیر مستقیم آن بر تولیدات کشاورزی استان قزوین در سال جاری رتبه خوبی در زمینه تولیدات کشاورزی داشت که باتوجه به مساحت کم اراضی کشاورزی استان مقدار قابل توجهی است.

وی ادامه داد: استان قزوین در سال موفق شد در تولید و خرید گندم رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص دهد و در تولید بذر گندم و جو در جایگاه نهم و درکلزا نیز در جایگاه هفتم قرار گرفت.

بنیادی گفت: گسترش کشت پائیزه از اهداف جهاد کشاورزی است تا بتوان از بارش‌ها استفاده بیشتری داشت، البته میزان و کیفیت تولید محصول در این نوع کشت نیز به میزان بارش‌ها بستگی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز