خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد:

رصد خانه آب استان قزوین راه اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۶۵۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: راه اندازی رصدخانه آب استان نیز از دیگر برنامه‌های مهم است که با استفاده از آن می‌توان به تمام منابع آبی استان نظارت و کنترل داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، یدالله ملکی با اشاره به اقدامات شرکت آب منطقه‌ای برای حفاظت از منابع آبی استان گفت: تامین آب شرب تعدادی از شهرها و روستاهای استان با استفاده از انتقال آب سد طالقان از مهمترین طرح‌های آبرسانی در استان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین ادامه داد: پروژه سد نهب و بالاخانلو، ساماندهی پساب‌های صنعتی و شهری و همچنین رودخانه‌های مهم استان از دیگر برنامه‌های آب منطقه‌ای است.

وی عنوان کرد: راه اندازی رصدخانه آب استان نیز از دیگر برنامه‌های مهم است که با استفاده از آن می‌توان به تمام منابع آبی استان نظارت و کنترل داشت.

این مسئول افزود: احداث موزه و گنجینه آب استان نیز در دست اجرا است که با استفاده از آن آرشیوی غنی از سازه‌های آبی و ابزارآلات سنتی و مدرن مرتبط با حوزه آب در اختیار پژوهشگران، گردشگران و سایر افراد قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: توجه به گردشگری و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در این راستا در سد نهب و زیاران و کانل‌های آبیاری دشت قزوین نیز از اقداماتی است که باید مرود توجه قرار گیرد.

ملکی گفت: برای استفاده از آب‌های شور  واقع در منطقه مرکزی و شور دست قزوین نیز از برنامه‌های مهم در دست اجرا برای صیانت از منابع و تامین آب مورد نیاز استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز