خبرگزاری کار ایران

در جلسه انتخاب شهردار قزوین مطرح شد؛

نمی‌خواهیم تصمیمی بگیریم که به اجبار باشد/ محدودیتی برای انتخاب چهار کاندیدا وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۵۸۷

رئیس شورای شورای شهر قزوین در پاسخ به پرسش اعضای شورا مبنی بر اینکه آیا مشکوک بودن یک نفر از کاندیداها به بازنشستگی و دو نفر به عدم تایید صلاحیت به معنای محدودیت در این انتخابات نیست، گفت: ما از بین چهار کاندیدا یک فرد را انتخاب می‌کنیم و در نهایت صلاحیت فرد انتخاب شده در مراجع ذی صلاح بررسی می‌شود و اطمینانی از این وجود ندارد که اگر هر یک از چهار نفر انتخاب شود، صلاحیت لازم را کسب کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین در جلسه شورای شهر قزوین که بعدازظهر امروز - چهارشنبه 24 شهریور ماه -به منظور انتخاب شهردار برگزار شد، گفت: بررسی قانونی شغلی کاندیداهایی که به این مرحله رسیده‌اند قطعا بررسی شده است، باتوجه به اینکه سردار صباغ یک بار بازنشسته شده‌اند آیا منعی برای فعالیت در سمت شهرداری ندارد.  

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: شرایط شغلی، بازنشستگی و میزان سال‌های فعالیت نامزدها در رای ما تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس شورای شهر قزوین در پاسخ به این پرسش گفت: سال مشخصی برای بازنشستگی سرداران سپاه مطرح نیست و به درخواست فرد و موافقت بالاترین عضو دستگاه مربوطه بستگی دارد و محدودیتی از این نظر وجود ندارد؛ ضمن اینکه مهدی صباغ در حال حاضر شاغل بوده و بازنشسته نیست.

فصیحی رامندی بیان کرد: پس از انتخاب شهردار از سمت اعضای شورا، صلاحیت فرد انتخاب شده از طرف وزارت کشور احراز می‌شود.

نفی توافق اعضای شورا برای انتخاب شهردار پیش از جلسه کسب آرا

مهدیخانی نیز در این جلسه اظهار کرد: در مرحله اول جلسات مستمر برای بررسی کاندیداها برگزار شد و پس از آن شاخص‌های یک شهردار احصا شده و در چند مرحله از فیلتر عبور کردند.

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: در ابتدا ۷۰ نامزد مطرح شد که ۲۰ کاندید به مرحله ارائه برنامه راه یافته، ۱۶ نفر برنامه‌های خود را در صحن شورا ارائه داده و در نهایت چهار نفر انتخاب شدند.

وی بیان کرد: ما پیش از این جلسه به فرد نهایی نرسیده‌ایم و هنوز همه ما اعضا منتظر کسب آرا و مشخص شدن شهردار هستیم.

ولی چگینی نیز عنوان کرد: امیدوارم نتیجه کار، نتیجه‌ای خوب و مطلوب باشد تا به درد مردم شهر و آینده بخورد، آرزوی قلبی من این است که فردی انتخاب شود که بعد از چهار سال رد خوبی از خود برجای گذاشته و شرمنده نشویم.

علی فرمانی نیز با تاکید بر شفافیت در بازنشستگی صباغ گفت: لازم است در این زمینه موضوع با شفافیت مطرح شود؛ چرا که در رای دادن افراد تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: احراز صلاحیت دو نفر از اعضا باید بررسی شود و نمی‌خواهیم تصمیمی بگیریم که به اجبار بوده و به آن راضی نباشیم، آیا در این وضعیت صلاح است رای گیری صورت گیرد؛ چرا که وضعیت یکی از اعضا در رابطه با بازنشستگی و دو نفر نیز درباره تایید صلاحیت مشخص نیست.

نباید اجازه داد در حق کاندیداها ظلم شود

اللهیاری نیز بیان کرد: ما به چهار نفر رسیده‌ایم اما از بیرون مدیریت می‌شود؛ چرا که این مطرح است که اگر دو نفر از این چهار نفر انتخاب شوند در مرحله بعدی احراز صلاحیت نمی‌شوند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد اگر این روند ادامه پیدا کند و شاهد این باشیم که برخی نظرات شخصی را به مصلحت جامعه و نظام ترجیح دهند به دو نفر از اعضا ظلم می‌شود؛ نباید اجازه دهیم شورا از بیرون مدیریت شود؛ چرا که اگر این اتفاق بیفتد احتمال اینکه طی چهار سال نیز در شورا ظلم اتفاق بیفتد وجود دارد.

رئیس شورای شهر در این باره گفت: ما از بین چهار کاندیدا یک فرد را انتخاب می‌کنیم و در نهایت صلاحیت فرد انتخاب شده در مراجع ذی صلاح بررسی می‌شود.

وی اظهار کرد: اطمینانی از این وجود ندارد که اگر هر یک از چهار نفر انتخاب شود، صلاحیت لازم را کسب کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز