خبرگزاری کار ایران

کاهش 29 درصدی بارندگی در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۷۷۷

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: ازاول مهر ۱۳۹۹ لغایت ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ بر مبنای ایستگاه های شرکت آب منطقه ای، درمجموع استان ۳۴۹ میلیمتر باران باریده است، که نسبت به آمار بلند مدت که ۴۸۹ میلی متر است، ۲۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنای گلستان، سید محسن حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقدار افزایش و کاهش بارش در حوضه آبریز گرگانرود 32 درصد، اترک سفلی 9 درصد، قره سو33 درصد، نکارود علیا 33 درصد و خلیج گرگان 29 درصد کاهش بارش بوده است. 

وی افزود: رواناب اندازه گیری شده در ایستگاه های شاخص رودخانه های اصلی استان، بین ۸۴ درصد تا ۴۸ درصد کاهش را نسبت به آمار دوره بلند مدت نشان می دهد و ذخیره آبخوان های استان حدود ۲۷۹ میلیون متر مکعب ( ۲۲ درصد ) کاهش را نسبت به آمار دوره بلند مدت نشان میدهد. که این کاهش در آبخوانهای کم عمق حدود ۲۱۰ میلیون مترمکعب کاهش ودر آبخوان های عمیق حدود ۶۹ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می دهد. 

حسینی خاطر نشان کرد: در سال آبی مذکور متوسط دمای اندازه گیری شده در ایستگاه معرف دشت: ۲۰.۱ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به آمار بلندمدت که ۱۸.۱ درجه سانتیگراد است ، ۲ درجه افزایش را نشان می دهد و متوسط ایستگاه معرف ارتفاعات ۱۲.۴ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به آمار بلند مدت که ۱۱ درجه سانتیگراد است ، ۱.۴ درجه افزایش را نشان می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز