خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

«اصنهان »انتخاب نام جدید برای برند گردشگری اصفهان / سفیران ما مبلغان خوبی برای گردشگری ایران نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۵۷۸

این روزها وقتی به میدان نقش‌جهان اصفهان که بروید ، کمتر گردشگر خارجی می‌بینید که در حال سیر و سیاحت در این میدان و یا در حال معاشرت با شهروندان ایرانی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، نبود گردشگر تنها به اپیدمی ویروس کرونا در این  دو سال اخیر برنمی‌گردد زیرا بسیاری از کشورها با پشت سرگذاشتن پاندومی و با انجام کامل واکسیناسیون گروه‌های هدف‌شان ، مرزهای خود را به روی گردشگران بازکرده‌اند.اتفاقی که در ایران و به‌ویژه شهر گردشگر پذیر اصفهان، شاهد نیستیم.

البته پیش از کرونا هم چندان این صنعت پاک در شهر گنبدهای فیروزه‌ای رونق نداشت. حتی می‌توان گفت که با پاره شدن برجام توسط ترامپ، به خواب عمیقی فرورفته بود و  اکنون در حالت احتضار به سر می‌برد.

اصفهان برای دنیا شناخته‌شده نیست

موضوعی که از سال 1397 مورد توجه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی،صنایع و کشاورزی اصفهان قرارگرفته و برای چاره‌جویی و عبور از آن، دست و آستین بالا زده‌اند. دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با تأیید این مطلب به ایلنا می‌گوید: گردشگری در کشور ما  به سیاست خارجی گره‌ خورده و  زمانی که تحریم هستیم مجبوریم به سراغ گردشگر داخلی برویم؛ برای این کار نیز باید جاذبه‌های گردشگری اصفهان را به جامعه هدف معرفی کنیم، چراکه زمانی گردشگر اصفهان می‌آید، سرمایه‌گذاری می‌کند و خرج می‌کند که اینجا را بشناسد.

سحر امینی بابیان اینکه بیشتر ما به‌اشتباه گمان می‌بریم که دنیا اصفهان را می‌شناسد در حالی که این طور نیست،  اضافه می‌کند: منابع گردشگری، علمی و مکتوب گردشگری و میزان سرچ کلمه اصفهان گواه این موضوع است که اصفهان در دنیا شناخته‌شده نیست.

وی ادامه می‌دهد: آنچه در دنیا از ایران شناخته‌شده است، بیشتر به مباحث سیاسی و دولتمردان ما مربوط است؛ اصفهان در دنیا شناخته‌شده نیست، بلکه برای دوستداران اصفهان شناخته‌شده است. سفیران ما هم در گوشه‌ و کنار دنیا نتوانستند مبلغ خوبی برای نام ایران و اصفهان به‌عنوان مقصد گردشگری باشند.

غبارگیری از برند گردشگری اصفهان

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان خاطرنشان می‌کند: داستان گردشگری اصفهان پیچیده و غم‌انگیز است و اتاق به‌عنوان ابزار قدرتمند در برابر دولت جهت برداشت سهم صحیح از اقتصاد گردشگری درصدد برآمد تا از برند گردشگری اصفهان با عنوان « اصفهان، نصف جهان» غبارگیری کند، چراکه قوی‌ترین جاذبه‌های گردشگری راداریم و لازم است به زبان واحد به دنیا معرفی شوند. در این راستا ستاد احیای گردشگری را راه اندازی کردیم.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به این فرایند ابزار سرمایه‌گذاری در اتاق کلید خورد و برای اولین بار برند گردشگری غیر از «اصفهان، نصف جهان» را به نام خود ثبت کرد؛ برند گردشگری به لوگو و شعار نیست و به همین خاطر نزدیک به ۳۲۰۰ نفر متفکر در این پروژه کارکردند تا اینکه برند «اصنهان»  یعنی داستان‌‌های ناگفته و نهانی اصفهان که عبارت انگلیسی اآن نیز  «Esfahan untold story» است،  انتخاب شد.

تلاش برای به‌کاری گیری کمپین‌های معروف روابط عمومی

حمید غفاری راد ،عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان نیز می‌گوید: ما به دنبال هویت رقابتی شهر اصفهان هستیم تا با معرفی جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته‌شده که شاید خود مردم اصفهان نیز از آن بی‌خبر باشند، این شهر را به مقصد گردشگری برای شهروندان اصفهانی و ایرانی و بعد توریست تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان می‌کند: دنیا در صنعت سبز گردشگری بسیار پیشرفت کرده و از طریق کمپین‌های معروف روابط عمومی   مقاصد گردشگری خود را به گردشگران معرفی می‌کند. ما نیز اقدام به معرفی اصفهان در سطح جهان کردیم که متأسفانه با تشدید تحریم‌ها و شیوع کرونا این اتفاق تا این لحظه حادث نشده است.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی در تأیید این مطلب اضافه می‌کند: روابط عمومی‌ها قدرتمندترین ابزار جهانی در صنعت گردشگری هستند و اتاق بازرگانی تلاش کرد تا با دو گروه معروف در این حوزه قراردادی مبنی برای تِرند کردن نام اصفهان در رسان هاهی اجتماعی  تحت اختیار این گروه‌ها، گردشگری اصفهان را در سطح بین‌المللی فعال کند که تحریم‌ها مانع این کار شد.

گردشگری اصفهان خلاصه در اماکن مشهور تاریخی

آنچه از دیرباز در گردشگری اصفهان شکل‌گرفته، خلاصه در اماکن تاریخی مشهور مانند میدان نقش‌جهان، کاخ چهل‌ستون، عمارت عالی‌قاپو و منارجنبان است. درحالی‌که شهر موزه اصفهان، اماکن و مراکز گردشگری و تفریحی بسیاری ازجمله محله ارامنه، پارک کوهستانی صفه، بیشه ناژوان و جاهای بسیار دیگری دارد که خیلی از شهروندان اصفهانی و ایرانی از آن بی‌اطلاع‌اند.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان دراین‌باره به ایلنا می‌گوید: مراکزی مانند پارک کوهستانی صفه به‌تنهایی دارای فرصت‌های توسعه گردشگری برمبنای زیست‌بوم و پیشینه تاریخی مانند شاه دژ دارد.

علی معینی با اشاره به فراخوان طوفان فکری با موضوع «آینده مجتمع بزرگ گردشگری صفه» ادامه می‌دهد: چندی پیش توسعه بولینگ و بیلیارد را داشتیم و به‌تازگی مجموعه‌دارت را بهره‌برداری کردیم و باغ بازی و فوتبال دستی و طرح‌های دیگری را در راستای توسعه گردشگری در این منطقه طبیعی را در دستور کارداریم.

 

 

انتهای پیام/
سمیه مسرور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز