خبرگزاری کار ایران

با حضور سید محمد خاتمی؛

خشت سوم کتاب «ثبت احوال بافت» رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۵۲۸

خشت سوم کتاب «ثبت احوال بافت» یزد؛ مجموعه ای از تصاویر بافت تاریخی ثبت شده یزد در دفتر سیدمحمد خاتمی،رئیس جمهور پیشین ایران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، در آیین رونمایی از این کتاب تعدادی از شخصیت های سیاسی یزدی و حامیان معنوی شهر تاریخی یزد نیز حضور داشتند.

محمد خاتمی در این آیین، خشت سوم کتاب «ثبت احوال بافت» را بخشی از شناسنامه مدنی و اجتماعی یزد خواند و از دست اندرکاران و تهیه کنندگان آن به پاس تلاش برای حفظ این میراث ارزشمند قدردانی کرد.

کتاب «ثبت احوال بافت» مجموعه ای چهار جلدی است که در با توجه به ماهیت بناهای تاریخی و سازه های خشتی، این مجموعه به چهار خشت تقسیم شده و هر خشت به یک فصل از سال اختصاص دارد.

خشت نخست این مجموعه، تصاویری از زمستان سال 92 شهر تاریخی یزد است که به کوشش مجموعه تابا (توسعه احیای بافت خشت‌خام ایرانیان) تهیه شده و تیمی از عکاسان حرفه‌ای استان، این تصاویر را ثبت کرده‌اند و خشت دوم این کتاب، بهار یزد را به تصویر کشیده و در سال 1393 منتشر شد.

خشت سوم این کتاب که در بردارنده عکس های پاییز بافت تاریخی یزد است منتشر شده و خشت چهارم شامل تصاویر تابستان بافت تاریخی، سال آینده جمع آوری و منتشر می شود.

کتاب «ثبت احوال بافت» در برگیرنده مجموعه عکس هایی از بافت قدیم یزد است و تلاش می کند تا شرایط زندگی در فصول مختلف سال را به صورت مستند به تصویر بکشد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز