خبرگزاری کار ایران

در بازدید رعیتی‌فرد از مجتمع آذرآب مطرح شد؛

چالش در معیشت ۱۶۰۰ خانواده و ۱۹۰ فقره چک برگشتی آذرآب/ رفع معضلات موجود نیازمند مصوبه هیئت دولت است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۰۵۸

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید در راستای تقویت زنجیره‌های تولید کشور، از ظرفیت و توان تخصصی صنایع مادرتخصصی و پیمانکاری عمده مانند شرکت آذرآب، نهایت بهره‌گیری بشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌حسین رعیتی‌فرد در جریان سفر به استان مرکزی و در دیدار با اعضای شورای کار و جمعی از کارگران شرکت مادرتخصصی آذرآب در اراک، افزود: سازمان تامین اجتماعی دغدغه جامعه کارگری کشور را دارد و از هر کمکی که برای بهبود وضعیت شرکت مادرتخصصی آذرآب نیاز باشد، دریغ نخواهد شد.

وی ادامه داد: رقابت در حوزه تولید و اقتصاد حرف نخست را می‌زند و آذرآب باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد و مولفه‌های توانمندی و بالفعل کردن قابلیت‌ها را بیش از پیش پرورش دهد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: تمامی ظرفیت‌ها به کار گرفته می‌شود تا در همراهی با آذرآب در خصوص بازداشت‌نامه‌ها و سند ملکی توقیفی، بسترسازی‌های لازم تسهیل شود و موقعیت مناسب برای تزریق بیشتر نقدینگی به این واحد فراهم آید.

رعیتی‌فرد تصریح کرد: در خصوص بدهی‌ها و چک‌های برگشتی شرکت مادرتخصصی آذرآب، مکاتباتی با وزارت اقتصاد و دارایی صورت گرفته، اما رفع معضل بدهی غیرجاری و چک برگشتی نیازمند مصوبه هیئت دولت یا سران قوا است که امید است با توجه به پیگیری‌های انجام شده این موضوع در آینده نزدیک حل و فصل شود.

وی بیان داشت: جامعه کارگری و کارفرمایی صنایع بزرگ استان مرکزی مانند آذرآب و ماشین‌سازی سبقه طولانی در تولید دارند و محصولاتشان نیز منحصر به فرد و کلیدی است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: تلاش دولت سیزدهم تسریع در رفع موانع تولید است و تمامی تلاش‌ها به کار گرفته شده تا چرخه تولید با سرعت بیشتری به گردش درآید و مشکلات به حداقل برسد.

رعیتی‌فرد ابراز داشت: دانش فنی و مهارتی که در این صنایع وجود دارد می‌تواند علاوه بر تامین خدمات مهندسی داخل و نیاز صنایع زیردستی، حتی کشورهای همسایه را نیز پاسخگو باشد.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت مادرتخصصی آذرآب اراک نیز در این دیدار با بیان اینکه حل مشکلات این واحد صنعتی بزرگ حمایت همه جانبه را می‌طلبد، گفت: شرکت مادرتخصصی آذرآب و پیمانکاری کلان این مجموعه، توانمندی بالایی دارد، اما در مسیر غیرکارشناسی و واگذاری در بورس درگیر چالش‌های جدی شده است.

داود عسگری افزود: اگر شرکت‌های خصوصی به دلیل نداشتن ضمانت‌نامه از سوی آذرآب قرارداد نمی‌بندند، بخش دولتی مانند تامین اجتماعی و شستا می‌توانند با عقد قرارداد از آذرآب حمایت کنند تا این شرکت فعال باشد و روز به روز قابلیت‌هایش را بیشتر تثبیت کند.

وی ادامه داد: آذرآب املاکی دارد که می‌تواند از آن به عنوان ضمانت‌نامه استفاده کرد، اما به دلیل برخی بداخلاقی‌ها این املاک مصادره شده است و شرکت نمی‌تواند از آن‌ها در راستای کارسازی و رونق تولید بهره بگیرد.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت مادرتخصصی آذرآب اراک اظهار داشت: اگر قرار بر انجام قانون باشد، باید معیشت ۱۶۰۰ خانواده را دچار چالش کرد، چراکه بانک مرکزی صدور ضمانت‌نامه را غیرقانونی اعلام کرده است، اما باید حمایتی از این شرکت داشت تا سرپا بماند.

عسگری تصریح کرد: مشکلاتی از سوی سهامدار سابق آذرآب ایجاد شده و این موضوع چالش جدی است. چراکه این فرد ۱۴۸۵ میلیارد ریال در زمانی که نرخ دلار ۳۰۰۰ تومانی بود از شرکت برده است و آذرآب را با ۱۹۰ فقره چک برگشتی مواجه کرده است.

در دیدار معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعضای شورای کار و جمعی از کارگران شرکت آذرآب اراک، نقدینگی کم، بیمه، نبودعدم صدور ضمانت نامه و مانع برای پذیرش کارهای جدید، مالیات، تحریم بودن از سوی بانک مرکزی، موانع ترخیصی در گمرگ از مهمترین مشکلات مطرح شده این شرکت عنوان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز