خبرگزاری کار ایران

طرح زمستانی پلیس راه خراسان رضوی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۰۷۶

با توجه به سرمای زودهنگام و بارش برف پاییزی، طرح زمستانی پلیس راه در استان خراسان رضوی از امروز اول آذر ماه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، رئیس پلیس راه خراسان رضوی در این رزمایش زمستانی گفت: طرح مشترک پلیس راه، راهور و دستگاه‌های امدادرسان از امروز اول آذر آغاز و تا ۲۵ اسفند ماه ادامه دارد.

سرهنگ حسین میش‌مست افزود: در این طرح، عوامل پلیس راه و دستگاه‌های امدای به صورت شبانه‌روزی در گردنه‌های برفگیر استان شامل گردنه تیوان، گوجگی، شریف آباد، خماری، بید برغمد و مزداوند مستقر می‌شوند.

وی اضافه کرد: افزایش ضریب امنیت جاده، افزایش انضباظ ترافیکی، جلوگیری از انسداد راه و امدادرسانی به موقع از اهداف طرح زمستانی پلیس راه است.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: در طرح زمستانی سال قبل، عامل اصلی حوادث رانندگی در آزادراه‌ها و بزرگراه‌های استان، سرعت و عامل اصلی حوادث در مسیرهای دو طرفه نیز انحراف به چپ خودروها در پی لغزندگی جاده‌ها بود.

سرهنگ میش‌مست افزود: امسال نیز با تعامل دستگاه‌های مختلف و همکاری مردم تلاش می‌شود کمترین انسداد جاده و کمترین مشکل در حوزه ترافیک در جاده‌های استان رخ دهد.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز از همزمانی طرح زمستانی با رفع محدودیت های تردد بین‌شهری و محدودیت های شبانه خبر داد و افزود: تا امروز پلیس مجری مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا در اجرای محدودیت های تردد بود و از امروز باید برای با عمل به وظیفه قانونی خود برای روان‌سازی ترافیک تلاش کند.

سردار ابراهیم قربان‌زاده افزود: امسال به طور قطع شرایط برای پلیس به عنوان خادمان مردم، شرایط سختی است، طرح‌های محدودیت و ممنوعیت تردد در ۲۰ ماه گذشته کمک زیادی به تسهیل عبور و مرور کرد اما از امروز با رفع محدودیت ها کار سخت شده و باید تلاش کنیم مردم دغدغه نداشته باشند.

وی با اشاره به روند کاهشی تصادفات و تلفات جاده‌ای در خراسان رضوی اظهار کرد: هر گونه سهل‌انگاری ممکن است حوادث جبران‌ناپذیری برای شهروندان به همراه داشته باشد لذا باید به درستی به وظیفه خود عمل و با همدلی و هم افزایی بیشتر نسبت به ماموریتمان احساس مسئولیت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز