خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد:

لزوم توجه به عمران و توسعه توس/هزینه های پیشرفت از درون بافت منطقه تامین شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۰۰۲

عضو شورای شهر مشهد گفت: پیشرفت و آبادانی‌ برای توس هزینه دارد که این هزینه باید از درون بافت خودش تامین شود و به قول متخصصین شهرسازی تراز صفر باشد و تراز منفی نداشته باشد.

به گزارش ایلنا، مجید طهوریان عسکری، با اشاره به آخرین وضعیت توس گفت: سال ۷۵ رهبر انقلاب از توس بازدید می‌کنند و دست نوشته‌ای می‌دهند و نگاه ما در شورای ششم معطوف به همان دست‌نوشته و راهبرد رهبری است.

وی افزود: رهبری در ابتدای این دست‌نوشته می‌فرمایند من در کنار زیارت امام رضا (ع)، آمده‌ام تا از توس بازدید کنم. اولین پیامی که ایشان ارائه می‌دهند این است که توس و مقام فردوسی در کنار و بعد از زیارت علی بن موسی الرضا (ع) قرار دارد و این نگاهی که می‌گوید توس و فردوسی همتراز است در صحبت‌های رهبری شفاف بیان شده است.

طهوریان عسکری اظهار کرد: سال ۹۰ محدوده توس به شهرداری واگذار می‌شود ولی شهرداری، دولت نیست. اگر قرار است شهرداری ورود پیدا کند، پیشرفت و آبادانی‌اش هزینه دارد که این هزینه باید از درون بافت خودش تامین شود و به قول متخصصین شهرسازی تراز صفر باشد و تراز منفی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون ویژه توس شورای شهر مشهد ادامه داد: سال ۱۳۹۰ حدودا ۳۶۰۰ هکتار تحویل شهرداری می‌شود اما طرح راهبردی در دوره ریاست جمهوری گذشته تدوین می‌شود که ۳۶۰۰ هکتار تبدیل به ۱۸۰۰ هکتار شد یعنی فضاهایی که منابع درآمدی اتصال توس به شهر مشهد باشد تا مدیریت شهری هزینه‌ها را تامین کند، حذف شده است.

طهوریان عسکری اضافه کرد: رهبر انقلاب در خصوص توس دستور دادند و دستورشان ۲۵ سال زمین مانده است. این بدین معنا نیست که بخواهیم پا پس بکشیم و در دوره آبادانی توس نقش نداشته باشیم اما اگر بخواهیم توس را توسعه دهیم دیگر نهادهای دولتی هم باید دست به دست دهند و کمک کنند تا شهرداری هم بتواند متولی گری کند.

وی افزود: پروژه‌هایی که در دوره گذشته کلید خورده در این دوره راه خود را ادامه خواهد داد. جالب است بدانید شورای پنجم در بودجه ۱۴۰۰ مشهد تبصره‌ای نوشته که تمامی منابع مرتبط با طرح‌های مطالعاتی از سر فصل هزینه‌های شهرداری در خصوص توس حذف و قراردادها هم حتی لغو شود اما در دوره جدید طرحی آماده کردیم که این تبصره از بودجه ۱۴۰۰ حذف شود.

به گفته این نماینده مردم در شورای شهر بر خلاف نگاه پایانی دوره پنجم به زودی به آبادانی توس کمک خواهد شد.

طهوریان عسکری تاکید کرد: توس از نظر نظام شهرسازی منطقه منفصل شهر مشهد است که تنها ۱۸۰۰ هکتار آن در دسترس شهرداری است. در این خصوص با استانداری مکاتبه کردیم اما این مبنی بر این نیست که پا را پس کشیده‌ایم.

عضو شورای شهر مشهد در پایان گفت: دنبال منافع شهر هم هستیم تا تضییع نشود. دوره ششم توجه ویژه به مسائل فرهنگی تاریخی با نگاه جهانی خواهد داشت. اعتقاد ما این است در کنار بارگاه نورانی علی بن موسی الرضا (ع) که نقطه ثقل جهانی است، توس و آرامگاه فردوسی هم ظرفیت جهانی شدن برای انتقال پیام جمهوری اسلامی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز