خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس انجمن خوشنویسان ایران:

وزارت ارشاد بدون فعالیت انجمن ها حرفی برای گفتن ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۴۷۶

نایب رئیس انجمن خوشنویسان ایران از کمبود امکانات انجمن ها خبر داد و گفت: امکانات انجمن ها ناچیز است و می طلبد دولت و مجلس به این حوزه نگاه ویژه ای به مشکلات آنها داشته باشند.

به گزارش ایلنا از ایلام، علی اشرف صندوق آبادی در جریان دیدار نماینده ایلام با وی گفت: اگر فعالیت و تلاش هایی که توسط انجمن ها صورت می گیرد از وزارت فرهنگ و ارشاد گرفته شود، این وزارتخانه حرفی برای گفتن ندارد،  امکانات انجمن ها ناچیز است و می طلبد دولت و مجلس به این حوزه نگاه ویژه ای به مشکلات آنها داشته باشند.

وی افزود: دریک برهه زمانی تمام انرژی کشور معطوف توسعه و تقویت رشته های فنی، مهندسی، پزشکی و... شده بود و از علوم اجتماعی و انسانی غفلت شد. اما در نهایت تصمیم گیران به این نتیجه رسیدند که نخبه پروری در حوزه علوم انسانی و اجتماعی مخصوصا در حوزه هنر، نتایج ارزشمندی برای کشور به دنبال داشته که می توان به این تغییر نگرش امیدوار بود. 

علی اکبر بسطامی نماینده ایلام که در منزل این هنرمند حضور پیدا کرد گفت: آثار هنرمندان همانند چراغ فروزان در جامعه، محدود به دوره و مکان خاصی نبوده و با گذشت زمان نه تنها کهنه و قدیمی نمی شوند بلکه برای همیشه در تاریخ ماندگارند.

وی افزود: هنر استاد صندوق آبادی که برگرفته از آیات قرآنی، احادیث و اشعار نغز شاعران و نویسندگان بزرگ است، فضلیت و مانایی چند برابری دارند.   

وی با اشاره به پیشینه‌ خانواده استاد صندوق آبادی ادامه داد: خداوند متعال هنر و خلاقیت را در وجود این خاندان به امانت گذاشته و فراتر از جوشش هنر، مردم‌داری و خیرخواهی آنان باعث شده که همیشه محل رجوع باشند.

استاد صندوق آبادی در پایان این دیدار صمیمی و به پاس این حضور، یکی از آثار خود را به علی اکبر بسطامی تقدیم کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز